قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

آموزش بهینه سازی متای توضیحات سایت

حالا که عنوان ها را تنظیم کردیم نوبت  به سئو و بهینه سازی متای توضیحات صفحات تارنما می رسد. متای توضیحات بدست موتورهای جستجو کاربرد می شود لغایت توضیحاتی درباره نوشتار یا نوشته در ذیل عنوان در صفحه نتایج نمایش داده شود.

برخی از پلاگین ها مانند all in one seo (یکی دیگر از بهترین افزونه های سئو وردپرس) به صورت اتوماتیک توضیحات را برای شما تکمیل می کنند و معمولا به صورت قبل فرض چند خط نخست نوشته شما را به عنوان توضیحات درنظر می گیرند. ولی این خیلی روش هوشمندانه ای نیست. چون خیلی سخت است که همیشه نخستین جمله را طوری بنویسیم که مفهوم کلی را برساند.

بنابراین تقدیر دشوار شغل نوشتن متای توضیحات بصورت کم و مفید است, اگر شما به صورت خودکار آن را گزینش کنید به راستی به موتورهای جستجو این حق را می دهید که هر چیزی را خودشان گزینش کنند و طبیعتا شما هم این را نمی خواهید.

بنابراین، با استفاده از افزونه yoast seo می توانید تگ توضیحات باره نظرتان را تکمیل کنید. فقط مطمئن شوید که از کلمات کلیدی تان در آن کاربرد می کنید و توصیف آن را طوری می نویسید که حائز دعوت به اقدام باشد الی خواننده ترغیب شود و آن کلیک کند.

اگر پیگیری این هستید که به صورت ریزبین تر اطلاعات درباره متای توضیحات بهره‌گیری کنید می توانید از ۵ نکته کلیدی نوشتن متای توضیحات موثر کاربرد کنید.



۵ . ۴ . بهینه سازی عکس ها سایت

یکی از قسمت هایی که بیشتر نادیده گرفته می شود سئوی عکس ها وردپرس است. شما با تکمیل کردن تگ جایگزین یا alt برای تصاویر سایتتان میتوانید شدامد اکثریت از طریق موتورهای جستجو به سایت خود هدایت کنید .

ضمن اینکه عکس ها کمک می کند کاربران بیشتر با محتوای شما درگیر شوند وب سایت کاربرپسند تری خواهید داشت.

تکمیل کردن تگ alt بدست افزونه yoast seo کنترل می شود و شما با توجه به هشدارهای این افزونه می توانید کمک کنید سئو سایت وردپرس تان تکمیل گردد.



۵ . ۵ . نقشه سایت XML

برای اینکه به گوگل و بقیه موتورهای جستجو بگویید که سایت شما به روز شده است, باید نقشه سایت xml برای سایت وردپرس خود برپایی کنید.. پلاگین Yoast  این پیشه را برای شما انجام می دهد بس است به قسمت تنظیمات نقشه سایت افزونه سئو بروید و گزینه پرکار سازی نقشه سایت را بزنید.


تنظیم نقشه سایت سئو و بهینه سازی


به محض این که شما تنظیمات را اندوخته کنید نقشه سایت شما ساخته می شود، شما می توانید به سفارشی سازی بقیه گزینه ها بپردازید. نقشه سایت شما برای نوشته ها, صفحات ,دسته ها و برچسب ها ایجاد می شود.

هنگامی که شما یک پست جدید و یا صفحه منتشر می کنید، نقشه سایت XML به طور خودکار به گوگل و بینگ اطلاع می دهد و پروانه می دهد مطالب شما سریعتر  شناسایی شود برآیند اینکه قدمی دیگر برای سئو سایت موتور های جستجو برداشته اید.



۵ . ۶ . نشانگر صفحات

نشانگرهای صفحات لینک هایی هستند که معمولا در بالای عنوان پست ها ظاهر می شود، بصورت نمونه در اینجا نشانگر صفحات مشابه ( صفحه اصلی > مقالات > آموزش سئو و بهینه سازی سایت وردپرس ) است. نشانگر صفحات به دو دلیل مفید هستند:

•    اجازه می دهند کاربران به راحتی در سایت شما جنبش کنند و یک قدم سایر در جهت بهینه سازی برای موتورهای جستجو بر‌می‌دارید.

•    فرمان می دهند موتورهای جستجو برای تعیین ساختار سایت شما پیشه راحت‌تری داشته باشند.

این نشانگر صفحات باید به صفحه اصلی لینک بازگشتی داشته باشند و دسته بندی پست ها داخل آن باشند. اگر پست دربرگیرنده چندین تقسیم بندی باشد در نشانگر صفحات باید یکی برگزیدن شود.

برای دستیابی به نشانگر صفحات کافی است به تقدیر تنظیمات پیشرفته در افزونه سئو بروید.


۵ . ۷ . تعلیم سئو تگ‌های عنوان در سایت وردپرس

اگر چه بیشتر تم های وردپرسی تنظیمات درست تگ های h را حمایت می کنند اما باید مطمئن شوید تگ عنوان شما تگ h1 باشد. اسم وبلاگ شما نیز باید تگ h1  باشد ضمن اینکه باید دقت داشته که برای سئوی سایت وردپرسی  در گوگل هر صفحه , پست ,  بخش بندی باید فقط دربرگیرنده یک تگ h1 باشند. البته شما برای عنوان های فرعی و زیرعنوان ها می توانید از تگ های h2 و h3 بهره‌گیری کنید و تعداد آنها در هر نوشته محدودیتی ندارد.

برای ویرایش این تگ ها به سادگی می توانید وارد فایل های post.php و page.php قالب شوید.



۵ . ۸ . بهینه سازی و سئو سایت با افزایش سرعت

یک عامل بسیار مهم در اینکه گوگل و بقیه موتورهای جستجو چند بار در روز سایت شما می خزند و صفحات آن را ایندکس می کنند به سرعت بارگذاری وب سایت شما وابسته است. شما می توانید از فاکتور اصلی پایین برای افزایش سرعت سایت خویش بهره‌گیری کنید.

۱٫    بهینه سازی پایگاه داده شما امری بایسته است که دائم باید در نظر داشته باشید.

۲٫    با به کارگیری افزونه w3 total cache می توانید سایت خود را کش کنید و لغایت حد زیادی سرعت خویش را درمان پوزش می‌خواهم البته افزونه های دیگری مانند wp super chache و یا wp fastet cache نیز اینکار را انجام می دهند

۳٫    افزونه w3 total chache در کنار یک CDN به چهره فوق العاده ای عمل می کند و در میزان سئو سایت شما کارساز است

البته باید دقت داشته باشید که علاوه بر موارد بالا برگزیدن هاست پسندیده , عکس ها … در سرعت تارنما شما کارساز هستند.  اگر هدف دارید اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید به مقاله افزایش سرعت سایت مراجعه کنید.



۶ . تعلیم مترقی سئو سایت وردپرس و محتوای تکراری

پس از اینکه تنظیمات پایه ای وردپرس را اتمام دادید ممکن است به دشواری ها بعدی مثل داشتن محتوای تکراری روبرو شوید. این دقیقا به این خاطر برپایی می شود که وردپرس از دیدگاههای پایین مطالب را تقسیم بندی می کند:

۱٫    بر پای بست، تاریخ

۲٫    بر پای بست، بخش بندی

۳٫    بر اساس تگ ها

خب این مسئله مایه می شود شما مثلا در ۵ صفحه مختلف یک درونمایه داشته باشید که از دید گوگل به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود و ممکن است بدست گوگل به خاطر محتوای تکراری جریمه شوید. بنابراین برای بالا بردن چگونگی سئو در گوگل باید به فکر حل کردن این مسئله باشید.



۶ . ۱ . ایندکس نکردن , پیگیری کردن صفحات آرشیو و غیر پرکار کردن تعدادی از آرشیوها

با استفاده از افزونه یاست سئو می توانید مطمئن شوید که صفحات آرشیوی که پسندیده برای سایت نیستند ایندکس نشوند. بس است در افزونه سئو به سرنوشت عنوان ها و متاها وارد شوید و پس به تب بایگانی یا بایگانی ها بروید.


تنظیمات یاست سئو در وردپرس و سئو


همانطور که می بینید ما تنظیمات مربوط به آرشیو تاریخ رو غیرفعال کرده ایم و مایه می شود هر لینکی که بر پایه تاریخ بهره‌گیری شود به صفحه اصلی سایت ما ریدارکت گردد.

اگر در حال اجرای فیش یک مؤلف باشید, آرشیو مؤلف دقیقا مانند صفحه اصلی شما می شود که این سخت را تکراری بودن درونمایه می نامند. اگر این حالت سایت شما است می توانید آن را غیرفعال کنید تا به صفحه اصلی ریدارکت شوید. یا اینکه یک noindex,follow  اضافه کنید لغایت برآیند اینکه جستجو نمایان نشود. توجه داشته باشید که لینک به آرشیو ممکن است هنوز هم بدست قالب خروجی داشته باشد بنابراین بیچارگی است بطور جداگانه حذفشان کنید. خطای «محتوای تکراری» در آرشیو زمانی هم ممکن است رخ بدهد. همانطور که در بالا گفته شد، می توانید برای ممانعت از این خطا، دقیقا همانند بایگانی نویسنده عمل کنید.

همانطور که در شکل می بینید ما بایگانی نویسنده را فعال و آن را noindex کرده ایم.

اگر به تب دیگر در همان قسمت عنوان ها و متاها بروید و در بخش زیرصفحات بایگانی گزینه noindex  را پرکار کنید از نمایش دوم به پس هر صفحه مثلا مربوط به بخش بندی, تگ ها و … در نتایج جستجو بازدارندگی می کنید پس اگر می خواهید فقط صفحه اول به نمایش دربیاید گزینه نمایه را بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.