قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تشخیص زمان بازطراحی وب‌ سایت

نگه‌داری وب‌سایت و بازطراحی آن‌ هزینه‌های زیادی به همراه دارد. در دنیای دیجیتال امروزی، برند‌های کوچک و بزرگ نمی‌‌توانند امیدوار باشند که با وب‌سایت از رده‌خارج توان رقابت داشته باشند. چگونه بفهمیم زمان بازطراحی و تحول وب‌سایت فرا رسیده است؟ در ادامه به نکاتی کلیدی برای درک این موضوع اشاره می‌‌کنیم

هم‌سطح بودن وب‌سایت با برند و  هویت آن

تغییر تاکتیک‌ برای سازمان‌ها و شرکت‌‌ها امری غیر معمول نیست. تقویت موقعیت خاص یا تحول اساسی در استراتژی کسب و کار از ملزومات اصلی فعالیت‌‌های تجاری است. چه بر مشریان خاصی متمرکز هستید یا خدمات و محصولات خود را با سلیقه‌های مختلف منطبق کرده‌اید، وب‌سایت شما باید این جهت‌گیری را نشان دهد.

حتی اگر مخاطبان شما همان مشتری‌های سابق هستند، باید همواره سایت را چک کنید تا مطمئن شوید که وب‌سایت داستان برند، اهداف و ارزش‌های آن را به خوبی انتقال می‌دهد. این تغییرات فراتر از تغییر توضیحات صفحه‌ی «درباره‌ی ما» است. نشانه‌‌های نامحسوس بر ضمیر ناخودآگاه و قضاوت کاربران تاثیر‌گذار است. باید به همه‌ی بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر، منوهای آبشاری و حتی پیغام‌های خطا دقت کافی داشته باشید.

در کنار پیام‌های متنی نباید از استایل و زیبایی‌های بصری غفلت شود. آیا تصاویر به کار برده شده هویت برند و خط‌مشی آن را به خوبی نشان می‌دهد؟ اگر پاسخ منفی است، احتمالا باعث دلزدگی مشتریان بالقوه و جذب گروه نامناسبی از آن‌ها خواهد شد.

اهمیت رابط کاربری در سایت ها

آیا وب‌سایت از رابط کاربری جذابی برخوردار است؟

شاید درک کاربرد‌پذیری رابط کاربری برای شما یا تیم طراحی آسان نباشد. اصولا هر کسی از سلیقه‌ی خود رضایت کامل دارد ولی آیا این تجربه برای دیگران نیز لذت‌بخش است؟

با کاربران وب‌سایت گفت‌وگو کنید و نظر آن‌ها را جویا شوید. در نظرسنجی از کاربران، خودتان را به مشتریان فعلی محدود نکنید. سلیقه‌ی گروه‌های هدف را نیز مد نظر داشته باشید.

رابط کاربری نامناسب باعث دلزدگی کاربران می‌شود

رابط کاربری نامناسب به قاتل خاموش وب‌سایت‌ها تعبیر می‌شود. بسیاری از شرکت‌‌ها تا زمان بلند نشدن آه و ناله‌ی مشتریان، به عمق فاجعه پی نمی‌برند. برای درک کاربر‌پسند بودن رابط کاربری سوالات زیر را از مشتریانتان بپرسید.

  • آیا قادر به یافتن نیازهایتان هستید؟
  • آیا ناوبری به بخش‌های مختلف به آسانی صورت می‌گیرد؟
  • آیا تا به حال در یافتن اطلاعات ضروری دچار سردرگمی شده‌اید؟
  • از زمان بارگذاری سایت راضی هستید؟
  • زیبایی سایت را می‌پسندید؟
  • آیا به نظرتان کم و کسری وجود دارد؟
  • آیا عملیت مورد نظرتان را به راحتی انجام می‌دهید؟

این بازخورد‌ها به شما کمک خواهند کرد که به نواقص و ایراد‌های احتمالی رابط کاربری پی برده و آن‌ها را رفع کنید. پس از هر تغییر با استفاده از ابزار‌های آنالیز وب‌سایت، تاثیر آن را بررسی کنید. آیا عملیات کاربران تکمیل شده است یا آنها را نیمه‌کاره رها کرده‌اند؟ در کدام صفحات بیش‌ترین توقف را داشته‌اند؟ پاسخ این سوالات جزئیات بسیاری درباره‌ی ضرورت‌های بازطراحی وب‌سایت آشکار خواهد کرد.

اهمیت محتوای سایت در بازاریابی

آیا وب‌سایت در حد واندازه‌ی محتوای آن است؟

 امروزه بسیاری از سازمان‌ها از وب‌سایت به عنوان بستر اصلی اطلاع‌رسانی استفاده ‌می‌کنند. باید علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب از محتوای منتشر شده نیز پشتیبانی کنید. شاید ویدیو‌ یا پادکست‌های فوق‌ا‌لعاده‌ای منتشر کنید ولی اگر این ویدیو‌ها کاملا بارگذاری نشوند یا باعث کاهش سرعت بارگذاری صفحه شوند، باعث رنجش کاربران خواهند شد. محتوای شما باید نشان‌دهنده‌ی اهمیت مشتری‌مداری و در راستای سیاست‌های بازاریابی‌ نوین باشد. اگر بستر مورد استفاده قدیمی باشد، استفاده از شیوه‌های جدید تاثیر معکوس خواهد داشت

بازخورد کاربران را درباره‌ی جزئیات فنی و بصری وب‌سایت دریافت کنید. اگر در هر یک از این بخش‌ها کم و کاستی مشاهده کردید به بازطراحی مجدد آن بیاندیشید.

اهمیت فناوری در وب سایت

آیا فناوری‌‌های مورد استفاده از رده خارج شده‌اند؟

امروزه فناوری‌ها با سرعت سرسام‌آوری رشد می‌کنند. سلیقه‌ و ابزار‌های مورد استفاده‌ی کاربران نیز به تبع آن تغییر می‌کنند. افزودن ویژگی پشتیبانی از نمایشگر‌های موبایل دیگر به تنهایی کافی نیست. وب‌سایت باید با همه‌ی دستگاه‌های جدید هماهنگ بوده و تجربه‌ی کاربری لذت‌بخشی در همه‌ی آن‌ها فراهم سازد. افزون بر این‌‌ها امنیت مقوله‌ای است که همه‌ی شرکت‌‌ها را درگیر خود کرده است. نشت اطلاعات شخصی کاربران به اعتبار برند بسیار لطمه می‌زند.

اگر وب‌سایت‌ شما بر پلتفرم‌های قدیمی و از رده‌خارج بنا شده است، باید آن را با متد‌های به‌روز بازطراحی کنید. بررسی‌های منظم رابط کاربری و کد‌‌های فنی به بهینه‌سازی آن کمک شایانی خواهد کرد. در مورد امنیت اطلاعات کاربران نیز هیچ‌گونه اغماضی قابل پذیرش نیست

وب‌سایت یکی از مهم‌ترین ابزار‌های جذب مشتری و تصویر سازی ذهنی در آنان است. وب‌سایت هویت برند را شکل می‌هد. هر گونه کم و کاستی در آن باعث تعمیم ایراد به کل شرکت و محصول می شود.

افزایش ترافیک سایت‌هایی که سئو بهینه ندارند

بااینکه تمام کسب‌وکارهایی که در فضای آنلاین حضور دارند باید روی بهینه‌سازی موتور جست‌وجوسرمایه‌گذاری کنند، زمانی که نوبت به افزایش بازدید از یک وب‌سایت تخصصی می‌رسد این مسئله مهم‌ترین چیز نیست.

تعجبی ندارد که افزایش بازدید از وب‌سایتتان کلید کاربرهای بیشتر و درآمد افزایش‌یافته است. هر چه باشد، اگر افراد از کسب‌وکار آنلاینتان بازدید نکنند مطمئناً خریدهای تجاری‌شان را تکمیل نخواهند کرد.

بااین‌حال، به نظر می‌رسد در سال ۲۰۱۸ عموم کسب‌وکارها برای افزایش بازدید وب‌سایت‌ها تلاششان را روی سئو - Search Engine Optimization) SEO) گذاشته باشند.

سئو سایت

در حال حاضر، سئو یک راهبرد توسعه دیجیتالی مؤثر است. بر اساس آمارهای Net Marketshare سال گذشته گوگل به‌تنهایی ۷۲ درصد کل جست‌وجوی کامپیوترهای رومیزی را به وب‌سایت‌ها کشانده است.

با توسعه اینترنت و هم‌زمان بااینکه شرکت‌های بیشتری به رقابت شدید برای به دست آوردن جایگاه نخست برای کلیدواژه‌های یکسان ادامه می‌دهند، احتمال موفقیت در رتبه‌بندی و جذب بازدید کافی، کاهش می‌یابد.

به همین خاطر هم بهترین منفعت برندها در جست‌وجوی شیوه‌های دیگری برای افزایش بازدید سایت است. قبل از آنکه بازاریاب‌ها مبارزه جدیدی برای افزایش بازدید سایت به راه بیندازند، باید نخست داده‌های تحلیلی و بازدید کنونی‌شان را کاملاً بررسی کنند.

سئو سایت

از ابزارهایی مثل Google Analytics و SEMRush (یک نرم‌افزار تجزیه‌وتحلیل جستجوگرها و سئو است که داده‌های اطلاعاتی را ازجمله اطلاعات ترافیک وب‌سایت، کلمات کلیدی برنامه‌ریزی‌شده AdWords و سایر اطلاعات مربوط به جستجوگرها را فراهم می‌کند) استفاده نمایید تا بفهمید که بازدید وب‌سایتتان در چه جایگاهی قرار دارد؛ چه مدت‌زمانی است که کاربران سایتتان را جست‌وجو می‌کنند؛ از چه محتوا و صفحات اینترنتی بیشترین لذت را می‌برند؛ و معمولاً چه زمانی حین گشت‌وگذارشان از وب‌سایت شما خارج می‌شوند.

دست‌یابی به این اطلاعات شمارا قادر می‌کند تا راهبرد بهتر و قوی‌تری در کانال‌های مربوطه ایجاد کنید و نرخ کلیک - Click Through Rate) CRT) بالقوه‌تان را بهبود ببخشید.

سئو سایت

۱. پست مهمان (Guest blogging) را شروع کنید

نوشتن پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر چندین هدف را برآورده می‌کند. نخست، Public relations) PR یا روابط عمومی، فعالیت مدیریت اطلاعات در ارتباط بین فرد یا یک سازمان مانند کسب‌وکار، سازمان دولتی یا سازمان غیرانتفاعی و عموم مردم است) را افزایش داده و اعتبارتان را به‌عنوان فردی حرفه‌ای در فضای عمومی بهبود می‌بخشد.

این کار آگاهی از برند را افزایش داده و شرکتتان را در جلوی چشمان مشتریان بالقوه‌ی جدید قرار می‌دهد؛ همچنین به‌عنوان یک پاداش کوچک، رتبه‌بندی سئو را از طریق پیوندهایی که به سایت خودتان ایجاد کرده‌اید افزایش می‌دهد (هرچند این مطلب هنوز هم نکته اصلی مقاله فعلی نیست ...). برای اینکه پست مهمان را به نحو مؤثری بنویسید، کسب‌وکارها و وب‌سایت‌هایی را برای شراکت بیابید که مخاطب یا صنعت هدفی را با آن‌ها سهیم شوید و خودشان بازدیدکننده کافی داشته باشند که ارزش این شراکت را داشته باشد.

اگر کسب‌وکارتان یک صفحه اینترنتی دارد می‌توانید با سایر خبرگان صنعتی مناسب مصاحبه کرده و مصاحبه‌شونده‌ها و شرکت‌هایشان را تشویق کنید تا مصاحبه‌ها را در رسانه‌های اجتماعی و صفحات نشریات به اشتراک بگذارند.

از آن‌ها راجع به معیارهای ماهانه‌شان بپرسید، چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها به مطالب اختصاصی سایت شما اشاره کنند. و آیا مقاله‌تان را روی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی‌شان می‌گذارند یا نه؟!

سئو سایت

۲. روی رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

رسانه‌های اجتماعی بازار همواره درحال‌توسعه‌ای برای کسب‌وکارهای آنلاین است. روی‌هم‌رفته، طبق گزارش Sprout Social (یک ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای کمک به کسب و کار در حال گسترش)، به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف می‌تواند هم به‌عنوان یک سازنده برنده که بر بازدید و وفاداری بلندمدت به برند تأثیر خواهد گذاشت عمل کرده و هم نرخ کلیک و بازدید را بلافاصله افزایش دهد.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد. جست‌وجوی سریعی در بازار این مطلب را مثل روز روشن خواهد ساخت. همچنین به پست‌های طبیعی (Organic postings به مطالبی گفته می‌شود که بدون پرداخت هزینه روی شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک و ... گذاشته می‌شود) تکیه نکنید.

متأسفانه، الگوریتم بسیاری از رسانه‌های اجتماعی مطلب مرتبط به کسب‌وکارها را به پایین فیدهای خبری برده و شرکت‌ها را به پرداخت پول برای تبلیغ مجبور می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی به‌طور مستقیم بر ۷۴ درصد تصمیم خرید مشتری‌ها تأثیر می‌گذارد

بااینکه، رسانه‌های اجتماعی پولی مثل Facebook Ads یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین بوده و درصورتی‌که به‌درستی اجرا شوند بازگشت سرمایه‌ی قوی را ایجاد خواهند کرد. کلید این کار یافتن یک شرکت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بزرگ برای ایجاد یک راهبرد مؤثر است.

سئو سایت

۳. از بازاریابی ایمیلی بهره بگیرید

بااینکه اختلاف‌نظرهایی در مورد میزان دقیق بازگشت سرمایه‌‌ی بازاریابی ایمیلی وجود دارد؛ تمام منابع در این موردتوافق دارند که این کار یکی از مفیدترین ابزارهای بازیابی بوده و بازگشت سرمایه‌ی فراوانی به همراه دارد. یک برند می‌تواند محصولات، خدمات یا حتی راهکاری بازاریابی محتوا را با استفاده از یک ایمیل ساده یا خبرنامه تبلیغ کند.

مطمئن شوید در حال قرار دادن مطلب در شبکه‌های اجتماعی هستید که جامعه هدفتان حضور فعالی در آن دارد

جهت به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی ایمیلی، آزمون A/B (برای آزمایش المان‌های مختلف سایت در راستای رسیدن به هدفی مشخص استفاده می‌شود)، بخش‌بندی و شخصی‌سازی را امتحان کنید.

این شیوه‌ها رابطه‌ی شخصی‌تری بین شما و مشتری‌هایتان شکوفا ساخته و به شما کمک می‌کند خطوط محتوایی و موضوعی که ترجیح می‌دهند را مشخص کند و ایمیل‌هایتان را زمانی ارسال کنید که افرادی که در وب‌سایتتان ثبت‌نام کرده‌اند با بیشترین احتمال ممکن هم آن‌ها را بازکرده و هم درگیرشان شوند.

سئو سایت

۴. محتوای ویدیویی را ادغام نمایید

ویدئو یکی از مؤثرترین و درعین‌حال کم استفاده‌شده‌ترین شکل بازاریابی محتوا است. بااینکه بسیاری از کسب‌وکارها، به‌عنوان‌مثال، بر دنبال کنندگان اینستاگرام و بلاگ‌ها تمرکز می‌کنند راهکارهای ویدیویی از اشتراک‌گذاری و تماشای زیادی برخوردار هستند. طبق گزارش وب‌سایت هاب‌اسپات (Hubspot) از وضعیت بازاریابی ویدیویی، ۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است.

استارت‌آپ آرایشی Harry's (شرکت آمریکایی تولیدکننده‌ی تجهیزات اصلاح آقایان که فروش آن از طریق پست و خرده‌فروشی است) مثال عالی از مشارکت در بازاریابی ویدیویی است. یک ویدئو کوتاه در این برند، مشتری‌ها را با برند آشنا ساخته، آهنگ فرح‌بخشی داشته و در یک نمای کوتاهِ درگیر کننده مشتری‌های بالقوه را باریشه‌های شرکت آشنا می‌کند. شرکت به نحو هوشمندانه‌ای آن را روی وب‌سایتش گنجانده و همچنین در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته است.

۷۶ درصد بازاریاب‌ها اذعان کرده‌اند که محتوای ویدیویی بازدید از وب‌سایتشان را افزایش داده است

ویدیوهای فراوانی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در این راهبرد بگنجانید که عبارت‌اند از: ویدیوهایی در مورد برند، کلیپ‌های کوتاه رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، ویدئوهای اطلاعاتی و نمایش‌ها. این کار مشتری‌ها را ازلحاظ دیجیتالی درگیر کرده، ارزش فراوانی در اختیار مشتری‌ها قرار داده و حتی شانسی برای گردآوری ایمیل‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌تواند به شما در ۳ گام ذکرشده در بالا کمک کند.

سئو سایت

۵. آنلاین تبلیغ کنید

بااینکه راهبردهای طبیعی غیر پولی که باعث جذب بازدیدکننده می‌شود رویای هر برندی است، ولی گاهی نمی‌توانید تبلیغات را شکست دهید.

خوشبختانه دوران بیلبوردها و مبارزات تبلیغاتی MAD Men (نام یک سریال آمریکایی با سبک درام است که داستان سریال مربوط به یک بنگاه تبلیغاتی به اسم استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در شهر نیویورک دههٔ ۱۹۶۰ است. از همین رو اسم مجموعه مردان مَد مخفف مدیسون انتخاب‌شده است)را پشت سر گذاشته‌ایم. در عوض به روش‌های تبلیغ سریع مثل بازاریابی مجدد و هدف‌گذاری مجدد چشم دوخته‌ایم.

سئو سایت

طبق گزارش ReTargeter (یک شرکت تبلیغاتی که متخصص در هدف‌گیری و هدایت مخاطبان است)، تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست تبدیل به سایت مقصد می‌شوند. هم هدف‌گذاری مجدد و هم بازاریابی مجدد برای دنبال کردن کاربران در محیط وب به کوکی‌ها که روی مرورگرها ظاهر می‌شوند، بستگی دارند.

تنها ۲ درصد وب‌سایت‌ها در بازدید نخست، تبدیل به سایت مقصد می‌شوند

هدف‌گذاری مجدد نقش ارسال تبلیغ وب‌سایتتان به مشتری‌ها و تشویق آن‌ها برای بازدید مجدد از وب‌سایت مقصد را ایفا می‌کند. درحالی‌که بازاریابی مجدد یک ایمیل گزینش‌شده در مورد فعالیتی که کاربران اخیراً در وب‌سایتتان داشته‌اند برای آن‌ها ارسال می‌کند.

بااینکه بهینه‌سازی موتور جست‌وجو مؤثر بوده و تمام کسب‌وکارهایی که در فضای مجازی حضور دارند باید روی آن سرمایه‌گذاری کنند، اما وقتی نوبت به جذب بازدید به یک وب‌سایت حرفه‌ای می‌رسد سئو مهم‌ترین چیز نیست. با سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی، مطلب گذاری مهمان، بازاریابی ایمیلی مرتبط، تبلیغات دیجیتالی و محتوای ویدیویی از افزایش بازدید از وب‌سایتتان بدون رقابت آشکار که بر سر کلیدواژه‌های سئو درخواهد گرفت، مطمئن خواهید شد.

عوامل تأثیرگذار در موفقیت شبکه‌های اجتماعی

ارتباط میان شبکه‌های اجتماعی و محتوا اهمیت زیادی دارد و از آنجایی که چشم‌اندازهای اجتماعی مدام در حال تغییر است ما نیز باید به طور پیوسته در حال یاد گرفتن مسائل جدید باشیم. یاد گرفتن یعنی محتوای منتشر شده از سوی دیگران را تحلیل کرده و از آن‌ها استفاده کنیم. علاقه‌مند بودن به یادگیری بیشتر از تلاش برای مورد تأیید قرار گرفتن اهمیت دارد. این یعنی می‌توان با مطالعه‌ی دقیق محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها در جریان آخرین اخبار مرتبط با محتوا قرار گرفت و با تولید محتوای مشابه مخاطب بیشتری را جذب کرد.

محتوا هنوز هم پادشاه است

امروزه بهترین استراتژی‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی روی جمع‌آوری داده بر پلت‌فرم خود تمرکز کرده‌اند. استراتژی‌ها به این صورت هستند که همکاری خود را با سایر برندها افزایش داده و در عین حال هزینه‌ و پیچیدگی فرآیند تولید محتوا را نیز کاهش می‌دهند. یکی از راه‌های تسهیل اشتراک‌گذاری محتوا کمک گرفتن از مخاطبان است. هرقدر شهرت و اعتبار بیشتری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، کاربران بیشتری حاضرند بدون هیچ چشم‌داشتی با شما همکاری داشته باشند. این تکنیک بدون نیاز به فرآیند پیچیده و هزینه‌ی زیاد، محتوای ارزشمندی را برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کند.

social media

ترکیب کردن طنز و نظر شخصی در محتوا، به پست‌های شما شخصیت داده و مخاطبانی را جذب می‌کند که طرز تفکر مشابهی با برند شما دارند. هر برندی باید حقیقت و آگاه‌سازی را با محتوای خود ترکیب کند. انجام این کار برای تمام شخصیت‌های عمومی مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی ضروری است. استفاده از خلاقیت در تولید محتوا را فراموش نکنید. محتوایی تولید کنید که مخاطب علاقه‌ی زیادی به دیدن یا خواندن آن دارد، نه محتوایی که بر اساس سلیقه‌ی شخصی شما تولید شده است.

اصالت و احساسات رابطه‌ی خوبی با یکدیگر دارند

یکی از جنبه‌های مهم موفقیت در شبکه‌های اجتماعی داشتن رابطه‌ی قوی با بینندگان، خوانندگان و شنوندگان است. به همین دلیل پاسخ دادن به تمام مخاطبانی که با محتوای اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام،توییتر و یوتیوب درگیر شده‌اند، اهمیت زیادی دارد. متخصصان این حوزه معتقدند داشتن ارتباط قوی و همیشگی با مخاطب، از طریق اشتراک‌گذاری محتوایی حاصل می‌شود که صد درصد آن توسط خود برند تولید شده است. محتوای اوریجینال دید بهتری از طرز تفکر شما به مخاطب داده و ارتباط قوی‌تری میان شما شکل می‌دهد.

social media

احساس نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که در استراتژی شبکه‌های اجتماعی بسیار پرکاربرد است. بهترین حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی از کشش‌های احساسی برای توسعه‌ی ارتباطات میان خود و مخاطبان استفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی صفحه‌های پرطرفدار مشکل مشترک میان مخاطبان خود را شناسایی کرده و با تولید محتوای مناسب نسبت به رفع آن اقدام می‌کنند. این روزها افکار و احساسات منفی بسیار زیاد شده است و برندهایی که طنز، هیجان و امید را در محتوای خود ترکیب کرده باشند، ارتباط بهتری با مخاطبان برقرار خواهند کرد.

اهمیت همکاری

متخصصان تولید محتوا قادرند با استفاده از محبوبیت و موفقیت خود با سایر تولیدکنندگان محتوا ارتباط خوب و پایداری بسازند. همان‌قدر که تولید محتوای اوریجینال در موفقیت برند نقش دارد، استفاده از محتوای تولید شده توسط سایر برندها نیز مهم است. استراتژی ترکیب کردن محتوای خاص و ارزشمند نه تنها مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند بلکه همکاری آن‌ها با برند را نیز افزایش می‌دهد. ارتباط داشتن با سایر برندهای فعال در زمینه‌ی ورزش، کسب‌وکار و موضوعات الهام‌بخش در تولید محتوا مورد استقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت. به‌عنوان مثال می‌توانید با افراد فعال در سایر زمینه‌های کاری مصاحبه کرده و به سوال مخاطبان خود از این طریق پاسخ دهید. این کار نه تنها وفاداری مخاطبان فعلی را افزایش می‌دهد بلکه مخاطبان سایر برندها را نیز به سمت شما جذب می‌کند. ارزش دادن و ارزش گرفتن از دیگران معنی دقیق همکاری میان کسب‌وکارها است.

برندسازی با بودجه کم برای کارآفرینان نوپا

کارشناسان کسب‌وکار معتقدند بازاریابی مانند اولین قرار ملاقات با یک فرد جدید است. در این ملاقات باید سعی کنید بهترین رفتار را از خود نشان دهید تا تاثیری عمیق روی مخاطب بگذارید. پس از آن مراحل آسان‌تر شده و قرارهای بعدی به ترتیب پیش می‌آیند.

اصل برندسازی نیز به همین گونه است. شما با برندسازی تجربه‌ای کلی از کسب‌وکار خود را به فرد مقابل ارائه می‌کنید. او در نتیجه دیدی شفاف نسبت به آن‌چه انجام می‌دهید خواهد داشت و در نهایت به اندازه‌ی کافی برای خرید محصول یا خدمات شما ترغیب خواهد شد.

بسیاری از کارآفرینان به خاطر بودجه‌ی کم یا انتظار برای رسیدن به زمان مناسب، برندسازی را به تعویق می‌اندازند. واقعیت این که هرچه برای برندسازی تعلل کنید، بازار هدف استقبال مناسبی از شما نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است کارآفرینان تازه کار با مفاهیم اساسی شروع کرده و تا آنجا که می‌توانند با به‌کارگیری ابزارهای ارزان یا رایگان، برندسازی را هرچه سریع‌تر اجرا کنند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی پنج راهکار ارزان یا رایگان برای شروع برندسازی می‌پردازیم.

سبک برند

brand

راهنمای سبک برند تعاریفی از برند شما و نحوه‌ی معرفی آن به بازار خواهد داشت. این راهنمای سبک، یک حضور استوار از کسب‌وکار شما را با استفاده از هر ابزار موجود ایجاد خواهد کرد؛ به‌گونه‌ای که برند برای تمامی مشتریان حاضر و مشتریان جدید قابل شناسایی و درک باشد. این راهنما می‌تواند بسته به تصمیم شما ساده یا پیچیده باشد. موارد کلی که باید در این راهنما ذکر شوند عبارتند از:

  • ماموریت و چشم‌انداز
  • آنالیز رقابتی
  • مخاطبین هدف
  • راهنماهای خلاقانه
  • صدای برند

آماده‌سازی سبک برند نیاز به زمان و تلاش دارد و قطعا هزینه‌ی پولی نخواهد داشت؛ مگر این که به فکر استخدام مشاور در این زمینه باشید.

طراحی لوگو

لوگوی خود را با توجه به سبک طراحی شده در بخش قبل آماده کنید. لوگو در همه‌ی بخش‌های بصری کسب‌وکار از کارت ویزیت تا وبسایت حضور خواهد داشت پس باید تمامی شاخصه‌های شرکت شما را به‌صورت بصری به نمایش بگذارد. برای شروع می‌توانید به وبسایت‌های طراحی رایگان یا ارزان لوگو سر بزنید. علاوه بر آن، طراحان فریلنسر نیز در سرویس‌های مختلف آماده‌ی طراحی لوگوی شما با قیمت مناسب هستند. البته پیش از همه‌ی این مراحل، لوگوی رقبا و همچنین کسب‌وکارهای الهام‌بخش خود را بررسی کنید. المان‌های مورد علاقه‌ی خود را کشف کنید و در نهایت لوگویی طراحی کنید که به‌خوبی برند شما را به نمایش گذاشته و مشتریان هدف را جذب کند.

شناخت برند

راه‌اندازی وبسایت

امروزه نیاز به وبسایت اینترنتی بر هیچ کس پوشیده نیست. تحقیقات نشان می‌دهد شرکت‌های دارای وبسایت بیش از رقبای سنتی خود درآمد خواهند داشت. وبسایت‌ها فروش را افزایش می‌دهند، اعتماد مشتریان را جلب می‌کنند و حضور بازاریابی شما را شبانه‌روزی می‌کنند. در نتیجه‌ی همه‌ی این اتفاقات رشد شرکت تضمین‌شده خواهد بود.

هزینه کردن در طراحی و راه‌اندازی وبسایت اولویت اول برندسازی است

چالش اصلی این که توسعه‌ی وبسایت احتمالا هزینه‌ی زیادی دارد؛ اما فراموش نکنید که دنیای امروزی فناوری ابزارهای رایگان یا ارزان متنوعی را در اختیار کسب‌وکارهای کوچک قرار داده تا در مراحل اولیه‌ی بازاریابی کمترین هزینه را برای این بخش داشته باشند. این سرویس‌ها با رشد شرکت‌ها و توانایی برای هزینه‌ی بیشتر، خدمات جدیدتری را در اختیار آنها قرار می‌دهند. در نهایت اگر هزینه‌ای هرچند کم را برای بازاریابی کنار گذاشته‌اید، این بخش بهترین موقعیت برای خرج کردن آن است.

رسانه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی رایگان بوده و ابزاری مفید برای ساختن برند هستند. البته این وبسایت‌ها خدمات پولی برای تبلیغات یا آنالیز حرفه‌ای مخاطبین را ارائه می‌دهند که قطعا برای یک کسب‌وکار نوپا الزامی نیست. فراموش نکنید که قدرت گرفتن در شبکه‌های اجتماعی نیازمند حضور ثابت و حرفه‌ای در آنها است. قدم اول در این بخش نیز تحقیقات است. در نتیجه‌ی تحقیقات می‌توانید شبکه‌های مناسب برای کسب‌وکار خود را پیدا کنید تا از طریق آنها به مخاطبین بالقوه و افراد تاثیرگذار در صنعت دسترسی داشته باشید.

امروزه ابزارهای رایگانی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی و حتی طراحی پست‌ها مخصوص هریک از آنها در دسترس کاربران است. با جستجویی ساده می‌توانید انواع داخلی و خارجی این ابزارها را یافته و بدون هزینه‌ی زیاد، حضور خود را در دنیای مجازی پررنگ‌تر کنید. در نهایت نظم انتشار محتوا را فراموش نکنید. با تدوین یک تقویم منظم برای به‌روزرسانی صفحات شرکت در این وبسایت‌ها، اطلاعات مفید در مورد ماموریت و چشم‌انداز خود را با مخاطبین به اشتراک گذاشته و شخصیت خود را نیز به‌خوبی نشان دهید.

social media

وبلاگ نویسی

وبلاگ‌نویسی یکی دیگر از راهکارهای تاسیس برند و ترغیب مخاطبین است. در این بخش برندسازی لحن و صدای شرکت اهمیت بالایی دارد. لحن خود را عامدانه در ارتباطات متنی رعایت کرده و با ثبات، آن را حفظ کنید. در وبلاگ شرکت تخصص خود در صنعت را شرح دهید و در مورد اتفاقات جاری یا هر اطلاعات مرتبط با مخاطبین هدف، محتوا منتشر کنید. داستان‌گویی در مورد اتفاقات و پیشرفت‌های شرکت نیز برای مخاطبین جذاب خواهد بود. این اطلاعات کم‌کم ارتباط شما را با مشتریان شخصی‌تر خواهد کرد.

با محتوای مناسب در وبلاگ می‌توان ارتباطی شخصی با مخاطبین برقرار کرد

بعلاوه وبلاگ‌نویسی فرصتی است که دیگر فعالین صنعت یا تاثیرگذاران آن را به همکاری در تولید محتوا دعوت کنید. می‌توانید از آنها به‌عنوان نویسنده‌های میهمان وبلاگ استفاده کنید. کلید برندسازی در این بخش، ارائه‌ی محتوای تازه و منظم است که مخاطبین را به رجوع مجدد به وبلاگ شما تشویق کند. در این مورد نیز قطعا سرویس‌های رایگان متعدد را می‌شناسید. البته می‌توانید وبلاگ خود را به‌عنوان بخشی از وبسایت اصلی راه‌اندازی کرده و با این کار از ترافیک جذب شده برای افزایش اعتبار وبسایت نیز استفاده کنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که برند، پایه‌ی کسب‌وکار شما است. البته نیازی نیست که در ابتدای کار میلیون‌ها تومان برای شکل‌دهی این بخش هزینه کنید. قدم اصلی طراحی سبک برند است و پس از آن باید در تمامی بخش‌ها از لوگو تا وبلاگ آن را حفظ کرد. یک برند عالی قطعا بازدهی مالی بالایی خواهد داشت. پس بدون اتلاف وقت از همین امروز برای ساختن آن اقدام کنید.

کسب بازدید (ترافیک) وب‌سایت دقیقاً چه معنا و مفهومی دارد؟

قبل از شروع این مبحث، بهتر است که به طور کامل با پایه و اساس بحث شدامد و بازدید سایت آشنا شوید. در توضیح خیلی ساده این باره که هرکسی می‌تواند آن را بازگو کند، می‌توان گفت که کسب بازدید یا شدامد سایت یعنی زمانی که بازدیدکنندگان و کاربران وارد سایت شما شوند. هر ورود برابر است با یک بازدید. اما هر ورود به منزله کسب یک بازدید اغلب نیست. معمولاً بازدیدها بر بنیاد IP کاربران شمرده می‌شوند و ملاک اصلی رتبه‌بندی‌ها نیز بر پای بست، همین شمارش به چهره روزانه است.

در ضمن، این تنها کاربران اینترنتی نیستند که شدامد سایت شما را افزایش می‌دهند؛ بلکه ربات‌ها و ابزارهای آنلاین دیگری هم هستند که چنین بازدیدهایی رقم می‌زنند. این تعریف بسیار ساده با ظاهر فریبنده‌ای که دارد مایه شده الی اشتباهی زیاد رایج گریبان‌گیر وب‌مسترهای معاصر شود. اغلب این افراد حتی افراد باتجربه‌تر، تمام تمرکز و انرژی خود را به منظور "کسب بازدید" می‌گذارند. افزایش ترافیک اما همانطور که ما بارها و بارها گفتیم، در بحث بازاریابی آنلاین، هیچ‌وقت کمیت بر کیفیت اولویت نخواهد داشت. این طرز فکری که اکثر وب‌مسترها با آن درگیر هستند، فقط بحث جذب "بازدید" است نه "بازدیدکننده واقعی" و همین مسئله باعث می‌شود الی تلاش‌های پیوسته این کسان آنطور که باید نتیجه نداشته باشد.

با این توضیحات باید گفت که تمرکز اصلی شما نباید فقط روی تعداد بازدیدهای کسب شده باشد، بلکه باید روی مسئله نرخ تبدیل تمرکز کنید. مسلماً هرچه بازدیدهای کسب شده بیشتر باشد، بخت افزایش نرخ تبدیل نیز اغلب می‌شود. در جستار بازاریابی اینترنتی، نرخ تبدیل یا Conversion Rate به نرخ تبدیل شدن کاربران و بازدیدکنندگان معمولی به مشتری گفته می‌شود. درنتیجه تمام تمرکز شما باید روی این مسئله باشد. در غیر این چهره حتی اگر میلیون‌ها بازدید هم داشته باشید، سودی برای شما هستی نخواهد داشت. مگر اینکه از کسب بازدید فقط به قصد دریافت سفارش تبلیغات نمایشی کاربرد کنید.

 



 

بنابراین، مسئله قبل روی ما این است؛ چطور کاری نماییم که وب‌سایت ما قابلیت جذب بازدیدهای منجر به افزایش نرخ تبدیل را داشته باشد؟ در پیوستگی به این مسئله می‌پردازیم و راهکارهای پسندیده برای محقق‌سازی این باره را بررسی خواهیم کرد.