شبکهی اجتماعی اینستاگرام، سرویس به اشتراکگذاری عکس و فیلم است که در بین پلتفرمهای به اشتراکگذاری لحظات زندگی کاربران با دوستان و خانواده، جزء محبوبترینها به حساب میآید. در ماه سپتامبر گذشته این سرویس روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر با بیش از ۸۰ میلیون تصویر به اشتراک گذاشته شده داشته است. ماه قبل هم اینستاگرام ادعا کرد که تعداد کاربران هندی فعال دو برابر سال پیش بودهاند.
اما آیا تا به حال خواستهاید فیلم یا عکسی را از اینستاگرام دانلود کنید؟ راهش را پیدا کردید؟ همانطور که میدانید این شبکهی اجتماعی به علت حفاظت از حقوق کاربرانی که عکسها را در این برنامه به اشتراک گذاشتهاند، فقط به کاربران امکان ارسال یا به اشتراک گذاری عکسها و فیلمها را میدهد و اجازه ذخیره یا دانلود آنها را نمیدهد. اما روشهایی هست که بتوان ویدیوها و عکسهایی که میخواهید را در اینستاگرام ذخیره کنید.
یکی از مورد استفادهترین روشها در برنامههای اندرویدی برای دانلود عکس در اینستاگرام، اپلیکیشن InstaSave است که به شما امکان ذخیرهی عکسهای اینستاگرام روی دستگاهتان را میدهد. بنابراین میتوانید عکسها را هر زمان و هر کجا که خواستید ببینید و ذخیره کنید. این اپلیکیشن را میتوانید از طریق گوگل پلی دانلود کنید.
به یاد داشته باشید که این اپلیکیشن و سایر اپلیکیشنهای دیگر از این دست، وابسته به شبکهی اجتماعی اینستاگرام نیستند. در واقع این برنامهها از Oauth اینستاگرام برای لاگین استفاده میکنند؛ بدین معنی که هرچند که رمزعبور شما ایمن باقی میماند، اطلاعات کامل شما در این برنامهها قابل دسترس هست و مهمتر اینکه به یاد داشته باشید که همیشه نمیتوانید درباره ایمنی رمزعبور خود اطمینان داشته باشید.
برای ذخیرهی عکسهای اینستاگرام، اپلیکیشن InstaSave را روی تلفن اندرویدی خود دانلود کرده و وارد اینستاگرام خود شوید. پس از آن هم این اپلیکیشن، عکسها را نشان میدهد و اجازه میدهد تا هرکدام را که میخواهید برای دانلود انتخاب کنید. سپس میتوانید هرعکسی که خواستید دانلود کنید را انتخاب نمایید. برای این کار هم باید دکمه ذخیره را که در زیر عکس به همراه آیکن دانلود نمایش داده میشود را بزنید. همینکه آیکن را ضربه زدید، به شما پیشنهاد داده میشود که عکسها را در کدام قسمت موبایلتان ذخیره کنید. بعد هم میتوانید عکسها را با استفاده از برنامهی گالری گوشیتان پیدا کنید. ضمن اینکه InstaSave به شما امکان جستجوی کاربران و سایر تگها را برای پیدا کردن عکسهای دیگر و ذخیرهی آنها نیز میدهد.
همچنین کاربران اندروید میتوانند از سایر برنامهها مانند Photo Saver For Instagram برای دانلود عکسهای اینستاگرام استفاده کنند.
و اما برای کاربران آی او اس، این دسته از افراد هم میتوانند از اپلیکیشن InstaGrab استفاده کنند؛ اپلیکیشنی که روشی جدید برای تماشای تمامی عکسهای اینستاگرام از App Store تا دانلود عکسهای اینستاگرام در قسمت camera roll گوشی است. کارکردهای اپلیکیشن iOS همانند اپلیکیشنهای اندروید است که ذکر شد.
البته ممکن است فعلا این اپلیکیشنها بتوانند وظیفه خود را انجام دادند و در آینده اینستاگرام خط مشی خود را به دلیل حفظ حریم شخصی کاربر تغییر دهد تا این برنامهها نتوانند به کار خود ادامه دهند.
به تازگی اینستاگرام، اپلیکیشنهای دیگر را پس از اینکه برنامهای با نام InstaAgent پیدا شد که نام کاربری و پسورد کاربران را در اختیار میگرفت و به سرور ناشناختهای ارسال میکرد، محدود کرد. برنامه ؛Who Viewed Your Profile - InstaAgent برای دانلود از طریق گوگل پلی و اپ استور در دسترس بود و میتوانست اعتبارات کاربران را به سرور دیگری بفرستد.
کاربران میتوانند عکسهای اینستاگرام را در کامپیوترهای خود دانلود کنند و کپی از عکسهای به اشتراک گذاشته شده را در دسکتاپ خود داشته باشند. به یاد داشته باشید که مانند برنامههایی که در بالا گفتیم، این وبسایت هم وابسته به اینستاگرام نیست. برای دانلود عکسها از اینستاگرام، باید به سایت Instaport.me بروید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:
۱- با استفاده از اطلاعات sign-in وارد اینستاگرام شوید.
۲- میتوانید در قسمت signing-in هم download entire photos را انتخاب کنید و هم فقط یکی از عکس را انتخاب کنید.
۳- برای انتخاب عکسها به منظور دانلود، Instaport سوال خواهد پرسید که کجا میخواهید عکسها را ذخیره کند.
بهتر است به یاد داشته باشید که عکسهای اینستاگرام با استفاده از وبسایت Instaport در فایلهای زیپ شده دانلود خواهند شد.
یکی از آسانترین روشها برای داشتن کپی از ویدیوها و عکسهای اینستاگرامی خود در موبایلتان این است که :
۱- به پروفایلتان بروید.
۲- آیکن Options (در آی او اس Settings و در اندروید علامت سه نقطهی عمودی از صفحه پروفایل) را انتخاب کنید.
۳- گزینه Save Original Photos را روشن کنید.
همینکه گزینهی Save Original Photos روشن شد، عکسها به طور خودکار هر زمان که عکس یا ویدیویی در اینستاگرام پست کردید، در گوشیتان ذخیره میشوند.
بسیاری از ما در طول سالهای گذشته به سرویس جیمیل گوگل برای دریافت و پاسخ به ایمیلهایمان عادت کردهایم. گوگل هم در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و در طول مدت گذشته ویژگیهای خوبی به اپلیکیشن و سرویس تحت وب خود اضافه کرده است. حالا این سرویس ایمیل به گزینه اول و اصلی ما برای خواندن، مدیریت و پاسخ به ایمیلها تبدیل شده است.
یکی از قابلیتهای خوب این سرویس دهنده، امکان بلاک کردن آدرسهای ایمیل است که در موراد زیادی میتواند مفید و کاربردی باشد. در اندروید این برنامه را باز کنید، به ایمیلی که دیگر هیچوقت نمیخواهید ببینید بروید و بر روی دکمه سه نقطه عمودی در بخش سمت راست و بالایی پیام تپ کنید. در منویی که باز میشود (شبیه به تصویر بالا) چند گزینه مختلف خواهید دید که آخر آنها با کلمه "Block" شروع میشود. پس از اینکه دکمه بلاک را زدید دیگر هیچ ایمیلی از این آدرس دریافت نخواهید کرد.
کاربران جیمیل در نسخه تحت وب، با کلیک بر روی دکمه کشویی کنار "reply/reply all" میتوانند به گزینه "Block" دسترسی پیدا کنند.
به طرفداران عکسهای وی آر یا واقعیت مجازی باید بگوییم که سال ۲۰۱۶ سالی هیجان انگیز برای آنها خواهد بود اما به دلیل قیمت بالای بیشتر هدستهای مخصوص تماشای این عکسها، شاید برای خیلیها خرید آنهامقرون به صرفه نباشد. هرچند که ممکن است برای خیلی از افراد هدستهای کاردبورد(Cardboard) گوگل ارزان باشند. اما وقتی کاربرد اپلیکیشنهای بازیها و فیلمها با هدستهای گرانتر بسیار بیشتر است، ظرفیت کاردبورد کمی محدود میشود.
گوگل استریت ویو (یا نمای خیابان گوگل، فناوری است که عکسهای پانوراما را در گوگل ارث یا گوگل مپز قابل دید میکند)، ظرفیت بسیار خوبی برای وی آر ارایه میدهد که با آن میتوانید دور دنیا را تماشا کنید و احساس کنید که به یک سفر واقعی رفتهاید. هرچند که استریت ویو در خیلی از کشورها مانند هندوستان در دسترس نیست.
با این حال، هر کاربری میتواند فوتوسفر (کره نور) را درگوگل استریت ویو آپلود کند.
برای این کار، تنها باید برنامه گوگل استریت ویو را در اندروید و آی او اس اجرا کنید و بعد روی نقشه به دنبال عکسهایی باشید که میخواهید تماشا کنید. همچنین آپلود فوتوسفر روشی سریع و راحت است که بیش از چند ثانیه وقتتان را نمیگیرد. اگر هم میخواهید عکسهای وی آر را درگوگل استریت ویو آپلود کنید، باید این مراحل را انجام دهید.
۱- اول از همه اپلیکیشن گوگل استریت ویو را روی تلفن خود نصب و اجرا کنید، بعد آن را باز کنید (این اپلیکیشن هم برای سیستم عامل آی او اس و هم اندروید در دسترس است).
۲- روی دکمه بزرگ + در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید.
۳- دوربین را فعال کنید.
۴- خب حالا باید فوتوسفر خود را بگیرید. برای این کار هم چند عکس بگیرید و به هم بچسبانید. این فرآیند کمی شاید پیچیده به نظر بیاید اما به طور خودکار انجام میشود. UI ، دایره و پیکان سفید رنگی را نشان میدهد. تنها باید دوربین خود را روی دایره نشانه گذاری کنید تا به طور خودکار عکسبرداری شود.
بعد ار آن هم میتوانید تلفن را به هر سمت و بالا و پایین حرکت دهید تا دایرههای سفید بیشتری را برای نشانه گذاری ببینید. این مراحل را تکرار کنید تا تمام نقاط سفید رنگ در کره را کامل کنید، ممکن است حدود ۳۰ عکس گرفته شود اما عکسبرداری هرکدام به سرعت انجام میشود بنابراین چند دقیقهای بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت.
۵- با انجام این مراحل، قلاب سبز رنگی در انتهای صفحه ظاهر خواهد شد، روی آن ضربهای بزنید تا برنامه، تصاویر را پردازش کند و آنها را به هم بچسباند.
۶- در ششمین مرحله، عنوان Ready to publish را خواهید دید. Select را بزنید تا تصویری را که میخواهید آپلود شود را انتخاب کنید و سپس آیکون پیکان رو به بالا را بفشارید تا عکس در گوگل مپز آپلود شود.
۷- بعد از آن، آیکون Location را ضربه زده و مکانی برای عکس انتخاب کنید، با این کار دیگران میتوانند آن را در برنامه گوگل استریت ویو یا گوگل مپز ببینند.
همین، تمام شد. عکس نهایی را میتوانید برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا آنها بتوانند در تلفنها یا کامپیوترهایشان مشاهده کنند. اگر کاربران به دنبال آن عکس در تلفنهایشان بگردند، تنها باید هدست کاردبوردشان را بچرخانند تا عکس را به صورت واقعیت مجازی ببینند. ضمن اینکه حتی میتوانید روی دسکتاپ هم تصویر را مشاهده کنید.
سایت هایی که در نتایج جستجوی گوگل در بالاترین رتبه بندی ها پیمان می گیرند،مسلما شانس زیاد زیادی نسبت به سایتهای سایر برای بازدید کاربران دارند. برای کسانی که در عقیده دارند محصولات یا خدمات خویش را به کاربران اینترنت معرفی کنند،این جایگاه بهترین گزینه می باشد. ولی رسیدن به بالاترین جایگاه در این رتبه بندی بین صدها یا هزاران سایت چگونه ممکن است ؟
پیدا کردن وب سایت شما بدست موتور جستجو در نتایج جستجوی کاربران،نیازمند بکارگیری قوانین و قواعد الگوریتم (SEO Search Engine Optimization)، در طراحی و پیاده سازی تارنما می باشد که در پروسه طراحی سایت پروا به عناصر اصلی طراحی تارنما و در عین حال در عقیده گرفتن هدفی خاص،حائز اهمیت است. هدفی که بی گمان افزایش ترافیک وب سایت هم جزئی متعلق به قرار خواهد گرفت.
در اینجا تعدادی از اصول مهم در طراحی سایت را برای شما ذکر می نماییم:
طراحی سایت
طراحی سایت می بایست table less باشد یعنی بر اساس تگ پیاده سازی شده باشد و از تگ table برای صفحه بندی کاربرد نگردد. تگ table تنها می بایست برای اطلاعات جدولی مورد بهرهگیری قرار بگیرد.
تگ های a و strong تگ پراهمیتی برای موتور های جستجو محسوب می شوند ، که تگ a نخستینگی بالاتری نسبت به تگ strong دارد،بجای استفاده از تگ bold از تگ strong کاربرد کنید .
در عقیده دریافت عنوان برای صفحات تارنما و به کارگیری تگ های H1,H2,H3 و .. ، به این چهره که باید برای تاثیرگذاری بهتر در سئو و نتایج جستجو،به ترتیب ازاین تگ ها کاربرد شده باشد،یعنی اگر بالای سایت از تگ H3 استفاده شده،در پایین تر از این تگ،تگ H1 کاربرد نشده باشد.حتما عناوین مهم هر صفحه را در یک تگ H1 پیمان دهید. از فایل های Flash استفاده نکنید چون موتور های جستجو قابلیت نمایه کردن یا خواستن محتوای فایل پیکان را ندارند. اگر شما در سایتتان از عکس هایی مشابه infographic که محتوای اطلاعاتی دارند به عنوان مطالب آموزشی بهرهگیری می کنید،بهتر است آنها را به متن تبدیل کنید،موتور های جستجو نمی توانند اطلاعات را در قالب تصویر بخوانند، پس جایگزین کردن عکس ها حاوی متن با هدر های متنی، می توانند تأثیر بسزایی در رنکینگ موتورهای جستجو داشته باشند.
سرعت گرد از آن بخش از عناصری است که برای موتور های جستجو از اهمیت فوقانی برخوردار است،پس باید برای شما هم دارای اهمیت باشد. برای افزایش سرعت به قصد درمان عملکرد کلی سایت راهکارهای متعددی از قبیل سایزدهی مناسب عکس ها،عوض کردن عکس های حجیم با عکس های ناچیز حجم تر،ساده کردن ساختار و پاک کردن کد های بیهوده هستی دارد.
تصاویر بعد زمینه،بسیار کبیر و حجیم هستند و از پهنای باند می کاهند،به این معنی که سرعت بالا آمدن سایت را تفریق می دهند. بعد از آنها دوری کرده و به جای آن با کدهای Css در طراحی خود کاربرد کنید.
کدهای بکار رفته در طراحی سایت باید استاندارد w3c داشته باشد و بعد از انجام طراحی سایت حتما تارنما را باید بدست W3c Validator بررسی کنید و خطاهای احتمالی سایت را بر طرف نمایید. در صورتی که خطاهای تارنما رفع گردد یا خطایی وجود نداشته باشد پیغامی مبنی بر اینکه مشکلی در کد های شما وجود ندارد به شما نمایش می دهد. بهتر است صفحات تارنما را به چهره جداگانه اعتبارسنجی نمایید. بغیر از رعایت اصول اولیه و مقدماتی،اصول و موارد مترقی تری وجود دارند که رعایت آنها در طراحی صفحات مایه بالا رفتن رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو می گردد که در اینجا بعضی از اصول مهم آن را بیان می نماییم:
عنوان مناسب برای صفحه
عنوان صفحه نخستین موردی است که یک موتور جستجو با آن مقابل می شود،اگر با عنوان جستجو شده مرتبط باشد وارد صفحه می شود. برای انتخاب یک عنوان مناسب برای هر صفحه به نکات پایین توجه کنید :عنوان صفحه را به نوع ای انتخاب کنید که برای کاربر جذابیت داشته باشد.بهتر است از کلمات کلیدی دست کم یکبار در عنوان ها بهرهگیری شود.از بهرهگیری و بکار بردن بیش از حتماً واژه ها کلیدی پرهیز کنید،سعی بر این داشته باشید هر صفحه و نوشتار برروی یک گونه کلمه کلیدی متمرکز باشد.
بهتر است همچم ها وهم معنی های واژه کلیدی را در محتوای صفحه خویش کاربرد کنید.مهترین صفحه تارنما صفحه اصلی سایت می باشد. در برگزیدن کلمات کلیدی برای این صفحه زیاد دقت نمایید. بس است مهمترین کلمه کلیدی خود را که سایر واژه ها را تحت پوشش قرار می دهد در نخست و در انتهای نام برند خویش ذکر نمایید.
کلمات کلیدی مناسب
در سوژه اجرایی شدن اصول و قواعد سئو ، شتاب و بی صبری افراد باعث می شود که همواره به اصلاح خدمات سئوی خویش مشغول باشند،که این مسئله مایه هدر رفتن سررسید و کاهش ترافیک سایت خواهد شد. پژوهش پیرامون کلمات کلیدی برای داشتن سئوی پسندیده تر،به صبر و هم چنین محاسبات هوشمندانه ای نیاز دارد. علاوه بر کل این موارد شما باید از بهترین ابزار ممکن برای انجام تحقیقات محیط کلمات کلیدی بهرهگیری کنید،تا به یک سئوی مناسب دسترسی پیدا کنید.
سایت واکنشگرا (responsive)
سایت واکنشگرا چیست ؟ به سایت هایی که در کل Device ها (موبایل،تبلت،کامپیوتر و … ) به طور کامل و منظم و بدون اسکرول افقی برای سهولت بازدید توسط کاربر طراحی میشوند،رسپانسیو یا واکنشگرا می گویند . Framework های بسیار زیاد و مختلفی برای ساخت اینگونه تارنما ها موجود و در دسترس می باشند.
ساخت و طراحی تارنما اگر بگونه ای باشد که واکنشگرا نیز باشد، می تواند بی گمان تاثیر بسزایی در رنکینگ سایت شما داشته باشد،زیرا کاربران زیادی از Device های مختلف برای جستجو در اینترنت بهرهگیری می کنند که نمایش صحیح و منظم متناسب با صفحه Device مایه می شود کاربر سررسید بیشتری را در سایت شما سپری کند و همین سوژه تاثیر زیاد مثبتی در رنک وب سایت شما خواهد داشت .
مطالب صفحات وب سایت
مطالب و مقالات شما هر چه وسیع تر (از عقیده کیفی) باشد،موضوع باره نظر را اغلب تحت پوشش پیمان دهد کارایی اغلب و سودمند تری خواهد داشت. جنبه های مختلف موضوع را به صورت کامل رسیدگی نمایید. کوشش کنید بررسی زوایای مختلف سوژه باره عقیده به گونه ای باشد که کاربران با خواندن مطالب شما اطلاعات کافی را توسط بیاورند و بیچارگی به خواستن مطالب سایت های دیگر نداشته باشند. که این امر رفع نیاز،باعث بازگشت کاربر به سایت شما خواهد شد و در رنکینگ گوگل زیاد سودمند واقع خواهد شد .
آپدیت نگه داشتن وب سایت
سایت هایی که دیر به دیر بروزرسانی می شوند، معمولا کاربران خود را از دست می دهند که این مسئله در افت رنکینگ سایت عامل بسزایی بشمار می آید . کوشش نمایید حتما سایت خویش را در یک بازه زمانی مشخص به روز رسانی نمایید. مثلا هفته ای یک یا دو بار در سایت مقاله جدید و تازه ها پیوسته با زمینه شغلی خود قرار دهید. کیفیت جستار مقالات و مطالب مقالات و صفحات تارنما شما زیاد مهم است و تاثیر بسیاری در رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو خواهد گذاشت.
تصور کنید در یکی از خیابانهای پر رفتوآمد شهر مشغول قدم زدن هستید اما هیچ فروشگاهی مشاهده نمیکنید. این موضوع برای ساکنین شهر و همچنین گردشگران خوشایند نیست؛ اما فروشگاههای اینترنتی با سرعت زیادی در حال رشد هستند و شاید این تصور روزی به واقعیت تبدیل شود. اگرچه سهولت خرید کردن از فروشگاههای اینترنتی همیشه یک مزیت است اما کاهش فروش در فروشگاههای مجازی نیز میتواند ناشی از کمبود نوآوری در فضای آنها باشد. فروشگاههای فیزیکی چندین دهه است که ظاهر یکسانی دارند و کمبود نوآوری در این فضا هزینه زیادی برایشان داشته است. در سال ۲۰۱۷ حدود ۶۶۲ مورد ورشکستگی اعلام شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
همهی ما عادت کردهایم زمانی که به فروشگاهی مراجعه میکنیم، با کارمندان فروش روبهرو شده و از آنها راهنمایی بگیریم. کارمندان فروش امروزه هنوز هم در فروشگاهها حضور دارند اما سطح خدمات به طور قابل توجهی کاهش یافته است. زمانی که میزان فروش کم میشود، بودجهی حقوق و دستمزد نیز کاهش پیدا میکند و درنتیجه خدمات باکیفیتی ارائه نمیشود. راحتی خرید از فروشگاههای آنلاین و کاهش کیفیت خدمات فروشگاههای فیزیکی دست به دست هم دادهاند تا کسبوکارهای تجارت الکترونیک رونق بیشتری پیدا کنند. فروشگاههای مجازی در حال تبدیل شدن به یکی از خاطرههای زمان گذشته هستند اما تکنیکهای فروششان همچنان کاربرد دارد.
فروشگاههای فیزیکی تجربهای را برای مشتری رقم میزنند که هرگز با نشستن پشت کامپیوتر و کلیک کردن روی محصولات مورد نظر حاصل نمیشود. البته فروشگاههای اینترنتی هنوز هم سهم کوچکی از بازار یعنی حدود ۹ درصد آن را در اختیار دارند و این یعنی ۹۱ درصد باقی مانده هنوز در اختیار فروشگاههای فیزیکی است. بنابراین این سوال ایجاد میشود که تجارت الکترونیک چگونه میتواند جنبههای مثبت خرید از فروشگاههای فیزیکی را برای مشتری فراهم کند؟ در ادامهی این مقالهیزومیت به بررسی بیشتر استراتژیهایی میپردازیم که توسط فروشگاههای فیزیکی استفاده میشود اما به رشد کسبوکارهای اینترنتی نیز کمک میکند.
کارمندان فروش در فروشگاههای فیزیکی نقطهی آغاز فرآیند خرید هستند اما امروزه مشتریها انتظار دارند خرید خود را بدون کمک این افراد انجام دهند. درواقع مشتریها ترجیح میدهند در طول فرآیند خرید با هیچ کارمندی برخورد نداشته باشند. علاوهبراین امروزه مشتریها با استفاده از تلفنهای هوشمند و اینترنت به راحتی و در کمترین زمان محصولات مورد نظر خود را مقایسه میکنند. بنابراینبازاریابی محصول باید جایگزین کارمندان فروش شود. همانطور که کارمندان فروش ورود هر مشتری را به فروشگاه فیزیکی خوش آمد میگویند، بازاریابی نیز باید به روشی انجام شود که مشتریها را به سمت فروشگاههای اینترنتی جذب کرده و به آنها خوش آمد بگوید. وبسایتهای تعاملی، طراحی صفحه اصلی به شکلی جذاب و درگیرکننده و کمپینهای هوشمند بازاریابی نامهایی هستند که امروزه در تعیین استراتژی بازاریابی زیاد به گوش میخورند.
فروشگاههای مجازی تیم مخصوصی برای طراحی ویترین فروشگاه و جذب مخاطب دارند. این افراد دادههای مرتبط با فروش را تحلیل میکنند تا ببینند کدام محصولات باید در جایگاه اصلی فروشگاه قرار بگیرد. در نظر گرفتن جایگاه مناسب برای هر محصول بسیار مهم است و تأثیر مستقیمی در میزان فروش محصولات میگذارد. صفحهی اصلی وبسایت در نقش ویترین فروشگاه است و محتوای آن رابطهی مستقیمی با میزان فروش محصولات دارد. کاربر بعد از چندین بار ورود به سایت در فواصل زمانی کم باید تجربهی جدید و جالبی داشته باشد. همانطور که فروشگاهها بعد از گذشت مدتی ویترین خود را تغییر میدهند، وبسایتها نیز باید طراحی صفحهی اصلی را به طور هفتگی یا ماهانه تغییر دهند. طراحی جدید به کارمندان انگیزه میدهد تا از سایت بازدید کنند و بدانند محصولات جدیدی برای فروش روی وبسایت قرار گرفته است یا خیر.
حدود ۴۰ درصد مشتریها خرید خود را به دلیل مشکلات سایز مرجوع میکنند. از آنجایی که فروشگاههای اینترنتی نمیتوانند خدماتی مانند اتاق پرو به مشتری ارائه دهند درنتیجه استفاده از نرمافزارهای واقعیت مجازی اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. این نرمافزارها بر اساس قد، وزن، اندازه و ظاهر کاربر کار کرده و محصولات مختلف را به مشتری پیشنهاد میدهند. کاربر همچنین در اطلاعات ورودی میتواند عواملی مانند میزان تنگ بودن لباس را مشخص کند. تکنولوژی این نرمافزارها همچنین از تاریخچهی خریدهای پیشین برای ارائهی بهترین پیشنهاد به کاربر استفاده میکند. این امکانات اعتمادبهنفس و انگیزهی مشتری را بالا برده و درنتیجه میزان فروش را نیز افزایش میدهد.
در گذشته اغلب برندها برای کاربران خود کاتالوگهای پرینت شده از عکس جدیدترین محصولات را ارسال میکردند و درنتیجه مشتریها از ورود اجناس جدید با خبر میشدند. معمولا مدتی بعد از ارسال این کاتالوگها تعداد افراد مراجعه کننده به فروشگاه افزایش پیدا میکرد. اگرچه هنوز هم بسیاری از برندها از این روش استفاده میکنند اما خبرنامهها و مجلههای اینترنتی به نوعی جایگزین آنها شدهاند. امروزه برندها اطلاعات زیادی در مورد مشتریهای خود دارند و حتی میتوانند خبرنامهها خود را بر اساس سلیقهی هر مشتری شخصی سازی کنند. تحلیل اطلاعات گذشته به فروشندگان کمک میکند، محصول مناسب را در بهترین زمان و به مناسبترین مشتریها پیشنهاد دهند. خبرنامههای ایمیلی و هدف قرار دادن مشتریهای جدید حتی اگر تنها دو درصد تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد باز هم میزان فروش را به اندازهی قابل توجهی بالا میبرد.