قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گوگل کروم ۱۰ ساله شد

گوگل ۱۰ سال پیش برای نخستین بار، مرورگر کروم را منتشر کرد. این شرکت که در آن زمان، خبر عرضه‌ی مرورگرش را در مقاله‌ای تحت عنوان «A fresh take on the browser» مخابره کرده بود، آن را به‌همراه یک کمیک تحت‌وب در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. کروم در آن زمان در فاز بتا قرار داشت و تنها برای ویندوز در دسترس بود؛ سرانجام یک‌سال پس از آن (یعنی در سال ۲۰۰۹) شاهد انتشار رسمی این مرورگر برای لینوکس و macOS بودیم. Google Chrome زمانی متولد شد که اکثر توسعه‌دهندگان و کاربران معمولی اینترنت مجبور بودند با مشکلات متعدد اینترنت اکسپلورردست‌وپنجه نرم کنند؛ در ضمن فایرفاکس در آن‌زمان‌ها مرورگر چندان قدرتمند و کارآمدی نبود.

گوگل با بهره‌گیری از اجزای موتور چیدمان وب‌کیت و البته موزیلا فایرفاکس، کروم را متولد کرد و کد منبع این مرورگر جدید را در پروژه‌ای تحت‌عنوان کرومیوم، در اختیار عموم مردم قرار داد. کروم از همان ابتدا روی استانداردهای وب تمرکز کرد و به زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی ۵ (HTML5) مجهز شد؛ جالب است بدانید که این مرورگر در زمان عرضه‌اش توانست از آزمایش‌های Acid1 و Acid2 سربلند بیرون بیاید؛ از آن‌جایی که مایکروسافت در آن‌ زمان شدیدا درگیر تجهیز کردن اینترنت اکسپلورر به استانداردهای به‌روزِ وب بود، کسب چنین موفقیتی برای کروم اهمیت بسیار بالایی داشت.

کروم از همان ابتدا روی استانداردهای وب، تمرکز کرد

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم نسخه‌ی اولیه‌ی کروم، ایده‌ی سندباکس‌کردن تب‌های مختلف بود که باعث می‌شد کرش کردن یک تب، تاثیری روی بقیه‌ی تب‌ها نگذارد. این موضوع در کنار موتور V8 JavaScript گوگل، به‌طور کلی کمک شایانی به افزایش سرعت و پایداری این مرورگر کرد.

بعد از گذشت یک دهه، اکنون گوگل کروم برای بسیاری از کاربران در سراسر دنیا، به اصلی‌ترین شیوه برای کندوکاو در فضای اینترنت تبدیل شده است. کروم اکنون بیش از ۶۰ درصد بازار مرورگرهای وب را در دسکتاپ در اختیار دارد و مهندسین گوگل همواره در تلاش‌اند تا این مرورگر را با ویژگی‌های جدید بهبود بخشند و آن را به جدیدترین استانداردهای وب، تجهیز کنند. گفتنی است که اکنون ۶۴ درصد ترافیک مرورگر کروم در اندروید با پروتکل HTTPS محافظت می‌شودکروم امروزه فراتر از یک مرورگر وب ساده است و می‌توان آن را یک پلتفرم کامل نامید که بیشتر از دیگر رقبا، روی ویندوز، مک او‌اس، لینوکس، اندروید و حتی iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کروم

گوگل از مرورگر کروم به‌عنوان رابط کاربری اصلی کروم‌ او‌اس استفاده کرده است؛ سیستم‌عامل سبک‌وزنی که برای لپ‌تاپ‌ها طراحی شده و مدتی پیش شاهد استفاده از آن روی تبلت‌‌ها نیز بودیم؛ البته گفته می‌شود که این سیستم‌عامل ممکن است هنوز به‌طور کامل برای تبلت‌ها آماده نشده باشد. گفتنی است که گوگل مدت‌ها است تلاش می‌کند تا برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی را به کروم او‌اس اضافه کند تا کروم‌بوک‌ها و تبلت‌های مبتنی بر این سیستم‌عامل، کاربردی‌تر از قبل شوند. حتی گفته شده که اپلیکیشن‌های مبتنی بر لینوکس هم قرار است در آینده‌ای نزدیک برای این سیستم‌عامل منتشر شوند.

سال‌ها است که شاهد تغییرات عمده در طراحی گوگل کروم نبوده‌ایم؛ با این‌حال گوگل گفته که در حال حاضر روی طراحی جدید آن کار می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به این‌لینک، طراحی متریال گوگل کروم را روی کامپیوتر خود تجربه کنید.

آینده‌ی کروم بیشتر شبیه یک پلتفرم مستقل به‌نظر می‌رسد

آینده‌ی کروم بیشتر شبیه یک پلتفرم مستقل به‌نظر می‌رسد. مدتی است که برخی از افراد گفته‌اند به‌شدت نگران هستند که کروم با توجه به نفوذی که در بین توسعه‌دهندگان وب دارد، پا جای پای اینترنت اکسپلورر ۶ بگذارد. مهندسین گوگل همه‌روزه در تلاش‌اند تا جدیدترین استانداردهای وب را به کروم اضافه کنند و همین موضوع باعث شده است که این مرورگر از جهاتی، بهتر از رقبایش باشد؛ شرکت‌های صاحب مرورگرهای رقیب گوگل کروم باید در نظر داشته باشند که برای رقابت با این مرورگر، باید تلاش زیادی انجام دهند؛ وگرنه از قافله عقب خواهند افتاد.

اگر مرورگرهای وب توانسته‌اند در فاصله‌ی ۱۰ سال پس از متولدشدن‌شان، به یک پلتفرم تبدیل شوند؛ در ۱۰ سال آینده چه تغییراتی به خود خواهند دید؟ تصور این موضوع، سخت به‌نظر می‌رسد.

توییتر در حال آزمایش قابلیت‌های جدیدی برای ارتباط بیشتر کاربران است

طبق ادعای سارا هیدر، مدیر محصول اپلیکیشن توییتر، این شبکه‌ی اجتماعی قرار است به‌زودی و با اضافه‌کردن قابلیت‌هایی جدید، بیش از پیش گفتگو‌محور شود. توییت هیدر که توسط جک دورسی، مؤسس و مدیرعامل توییتر، ری‌توییت شده، اسکرین‌شات‌هایی را نشان می‌دهد که در آن‌ها دو ویژگی جدید برای این شبکه‌ی اجتماعی دیده می‌شوند. یکی از آن‌ها نمایش پاسخ‌های یک توییت به‌صورت رشته‌ای و دسته‌بندی‌شده است که پاسخ‌های داده‌شده به یک پست را در یک باکس رنگی نشان می‌دهد.

ویژگی دیگر، نمایش وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن کاربران است؛ به‌این‌صورت که اگر فردی آنلاین باشد، یک نقطه‌ی سبزرنگ روی تصویر پروفایل وی دیده خواهد شد. ظاهرا تاکنون وجود چنین قابلیتی در وب‌سایتی نظیر Twitter به مذاق برخی کاربران خوش نیامده است. بعضی از آن‌ها نگران حریم خصوصی‌شان هستند و امیدوارند که این ویژگی، اجباری نباشد و هر کس مایل بود بتواند از آن استفاده کند.

بر اساس آنچه که از واکنش کاربران به‌دست رسیده، آنان از ویژگی دسته‌بندی‌شدن پاسخ‌ها بسیار خوششان آمده و آن را کاربردی می‌دانند؛ اما علاقه‌ای به نشان‌داده‌شدن آنلاین بودن‌شان ندارند.

گفتنی است که این شبکه‌ی اجتماعی اخیرا از قابلیتی جدید، یعنی پیشنهاد آنفالوی حساب‌های کاربری رونمایی کرده بود.

روشی مناسب برای بهبود رتبه الکسا و افزایش اعتبار در گوگل با حفظ تمام فاکتور های رضایت کاربر

یکی از روش های کارساز که به طور سر راست در رتبه وب سایت شما در نتایج گوگل موثر است و به برآیند اینکه مایه راه های افزایش بازدید سایت در گوگل برای سایت شما به چهره کاملا طبیعی می شود، بازدید مستقیم تارنما شماست.بازدید سایت شما، نشانه دهنده میزان برند بودن و شناخته بودن وب سایت شماست و یکتا از شاخص های برجسته و پر وزن در سطح کل حوزه شماست.به این چهره که هر چقدر بازدید مستقیم طبیعی شما با نرخ دفع کاربر زیر و پسندیده به به اتفاق کلیک روی لینک های داخلی ، Page View و مراجعت کاربران (کاربران وفادار) ، اغلب باشد، سایت شما دارای اعتباری بیشتری نزد گوگل می شود زیرا گوگل از این طریق متوجه می شود که شما بجز موتور جستجو و تبلیغات کلیکی، نزد اذهان عمومی، شناخته شده هستید.


شاید بپرسید شما چندین واژه کلیدی در چندین صفحه گوناگون دارید.پس در این چهره کدام صفحه شما باید ورودی سر راست بگیرد؟

منظور ما از ورودی مستقیم، افزایش بازدید سایت روی صفحه ابتدا شماست. چون در حالت طبیعی، کسی آدرس صفحات شما را حفظ نمیکند. بلکه ادرس سایت شما را می داند که نام گستره شماست و یا از تاریخچه مرورگر خود یا بوکمارک خود وارد سایت شما می شود.ممکن است بخشی از نام شما را تایپ کند و سپس با رهنمود مرورگر روی سایت شما کلیک کند و به این شکل افزایش بازدید سایت به چهره مستقیم رخداد می افتد. ولی برعکس، خرید بازدید سایت روی صفحات داخلی، کمتر رخداد می افتد.ولی زمانی که سایتی برندینگ خویش را متوقف کرده است، یا تنها کمپین های تبلیغاتی از تلگرام یا اینستاگرام یا پیامکی دارد، بازدید سر راست برای صفحات درونی که تبلیغ کرده است، به وفور اتفاق می افتد.در راستی افزایش بازدید سایت به چهره مستقیم می تواند از کمپین های تلگرام و اینستاگرام و پیامکی و هر سایتی ارجاع دهنده ای که noreferrer هست انجام شود.سیستم بازدید یار این قابلیت را دارد که شما بتوانید مشخص کنید هر کاربر چه مدتی در صفحه باقی بماند و روی لینک های داخلی سایت شما لغایت چندین سطح کلیک کند.


افزایش بازدید سر راست از سایت یا همان Direct Traffic شما چه تأثیری در جذب مشتری و افزایش درامد شما دارد؟واقعا صرفا یک عدد و آمار و ارقام پیوسته با بازدید شما، به جز جنبه نمایشی چه سودی دارد؟
خبر خوب این است که خرید بازدید وب سایت به صورت بازدید سر راست به شرط حفظ خوشنودی کاربر، تاثیر زیادی در رتبه گوگل تک تک صفحات سایت دارد و احد از سیگنال های نیرومند رتبه بندی گوگل است که این این فاکتور هم توسط تیم بازدیدیار آزمایش شده است و هم کمپانی های تحقیقاتی و مشاوره جهانی در دامنه سئو مثل Semrush تأیید کرده اند. به این چهره که گوگل متوجه می شود این سایت، شناخته شده است که این مقدار بازدید کننده مستقیم دارد.طبیعتا سایتی که روزانه بازدیدکننده سر راست دارد و کاربران زیادی با یومیه با تایپ آدرس سایت وارد آن می شوند، سایتی است که در گستره خودش نامدار است و هرچقدر این بازدید ها بیشتر باشد طبیعتا شهرت بیشتری دارد.

گوگل ۷۸۰ میلیون تبلیغ بد را سال ۲۰۱۵ حذف کرد

در طول سال ۲۰۱۵ گوگل حدود ۷۸۰ میلیون تبلیغ بد را از شبکه تبلیغات خود به علت نقض سیاست‌های این شرکت حذف کرد. غول جستجوی اینترنت همچنین یک تیم ۱۰۰۰ نفره را برای شناسایی و مبارزه با تبلیغات غیر مفید ترتیب داده تا تجربه بهتری را برای همه در هنگام گشت و گذار در اینترنت فراهم کند.

در بین این ۷۸۰ میلیون تبلیغاتی که گوگل آن‌ها را حذف کرده، بیشتر آن‌ها درباره‌ی موضوعاتی هستند که کاربران دوست ندارند در بین تبلیغات گوگل آن‌ها را ببینند. از جمله این تبلیغات می‌توان به محصولات تقلبی، دارو‌های تایید نشده و بدون هیچ گواهی معتبر، کلاهبرداری‌هایی برای کاهش وزن، ویروس‌ها و نرم‌افزار‌های عجیب و ویروسی و تبلیغات خطرناک اشاره کرد.

گوگل همچنین تکنولوژی را توسعه داده تا تجربه‌ی تبلیغات موبایلی را بهبود دهد. این کمپانی تبلیغات ۲۵٫۰۰۰ اپلیکیشن موبایل را غیر فعال کرده و ۱.۴ میلیون تبلیغات روی اپلیکیشن‌ها را به دلیل رعایت نکردن خط قرمز‌هایی که گوگل برای تبلیغات در نظر نگرفته، از بین برده است.

خیلی وقت‌ها این تبلیغات مخرب و بد می‌توانند روی تجربه وبگردی ما تاثیر‌های بدی بگذارند و گوگل سعی کرده که تمام این تبلیغات بد را از محیط آنلاین چه در سیستم‌های دسکتاپ و چه در موبایل از بین ببرد. این مبارزه با تبلیغات بد همچنان در سال ۲۰۱۶ ادامه خواهد داشت.

امکان ارسال اطلاعیه های سریع در فایرفاکس فراهم شد

بروزرسانی جدید فایرفاکس به شما اجازه می‌دهد تا تب‌های کمتری در مرورگر باز کنید و هم از مصرف حافظه رم و هم شارژ باتری دستگاه خود محافظت کنید. ویژگی ارسال اطلاعیه‌های فوری مخصوصا برای وب‌سایت‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و جی‌میل مفید است تا دیگر لازم نباشد هر لحظه آن‌ها را بررسی کنید. البته هنوز این امکان وجود دارد که در هر لحظه دسترسی وب‌سایت‌ها را برای ارسال اطلاعیه قطع کنید.

push 9e780

push 1 1a87b

کروم و فایرفاکس برای اینکه این امکان را بدست آورند از پروتکل "Web Push" و API توسعه داده شده توسط W3C استفاده می‌کنند، در حالی که سافاری از استاندارد خاص خود برای ارسال نوتیفیکیشن در سیستم عامل مک استفاده می‌کند. مایکروسافت هم می‌گوید ارسال اطلاع‌رسانی‌های سریع در مرورگر اج در حال توسعه است.