قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

سامانه خودران «اتوپایلوت» تسلا چطور کار می‌کند؟

کمپانی تسلاموتورز سامانه رانندگی خودران خود موسوم به اتوپایلوت را در سال 2014 میلادی معرفی نمود. این سیستم مجموعه‎ای از دوربین‎ها، رادار، حسگرهای اولتراسونیکِ تعبیه شده در اطراف خودرو و برخی تجهیزات نوین و تکنولوژیک کمک راننده را برای فعال‎سازیِ حداقل قابلیت رانندگی خودران، شامل می‌شود.

در اصل، سیستم اتوپایلوت ابتدا به عنوان بخشی از پکیج تکنولوژیک خودروی تسلا مدل S ارائه شد که امروزه پای آن به کلیه محصولات دیگر شرکت تسلا نظیر مدل X و مدل 3 باز شده است.

تسلا

با آنکه شرکت تسلا با اضافه نمودن قابلیت‎های جدید، سیستم خودران اتوپایلوت را طی این سال‌ها به‎روز رسانی کرده اما همچنان توانایی سیستم رانندگی خودکار تسلا جای بحث و کار بیشتر دارد.

به دلیل بروز یک سری تصادفات که حین وقوع آنها سامانه اتوپایلوت تسلا در حال کار بوده است، کارشناسان ادعا می‎کنند برخی مالکین خودروهای این شرکت بیش از حد روی قابلیت خودران کمپانی تسلا حساب باز کرده‎اند؛

آنها اعتقاد دارند که این طرز فکر اشتباه می‎تواند به دلیل استفاده از واژه «اتوپایلوت (راننده خودکار)» باشد که تصوراتی اشتباه را در ذهن رانندگان خودروهای تسلا پدید آورده و موجب شده آنها احساس نمایند که خودرویشان قادر است به طور کاملا اتوماتیک حرکت نماید، در حالی که واقعیت این است که محصولات تسلا هنوز به طور کامل خودران نبوده و به نظارت دقیق انسان در حین روشن بودن سامانه اتوپایلوت نیاز دارند.

با این حال شرکت تسلا ادعا می‎کند که سیستم اتوپایلوت احتمال وقوع تصادفات را تقلیل داده و ریسک آنها را کاهش می دهد.

اخیرا کادیلاک یک سیستم نیمه خودران برای رانندگی در بزرگراه موسوم به سوپر کروز را در مدل XT5 خود ارائه نموده که رانندگی بدون نیاز به دست را فراهم کرده است؛ البته یک دوربین کوچک مادون قرمز به طور پیوسته چشمان راننده را پایش می‎نماید تا از توجه کامل وی نسبت به مسیر پیش روی خودرو و هوشیار بودن راننده اطمینان حاصل کند.

محدودیت ها و قابلیت‎های سامانه اتوپایلوت

به واسطه بکارگیری مجموعه‌ای از حسگرها، سیستم پایه اتوپایلوت می‎تواند فاصله ایمن خود را نسبت به سایر خودروها با اعمال خودکار فشار بر پدال‎های گاز و ترمز حفظ نموده و خودرو را در مرکز جاده، بین خطوط راهنمایی نقش بسته بر سطح مسیر و اعمال جهات صحیح به سیستم فرمان خودرو، نگاه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.