قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 34

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

عنوان سئو

1-عنوان های طولانی موفق

شاید خیلی وقت هست که عنوان های اختصار به غیر از بعضی که خیلی درصد ان ها مختصر است دیگر استعمال ندارد و نمیتواند مناسب باشد چرا که امروز جستجو های خیلی ویژه و تفضیلی شده است و شما هر عنوان گزینش میکنید سعی میکنید نسبت به همان عنوان مطلب بگذارید بعد وقتی شما عنوان طولانی و کاملی پیمان میدهید میتوانید حتی در بعضی از جستجو که شما حتی اندیشه نمیکنید کاربر به این شکل جستجو کند رتبه نخست باشید و ورودی نکویی بگیرید البته عنوان چه بسا تاثیر کمی داشته باشد ولی نشان از ماهیت مطلب میدهد یعنی وقتی شما یک چیست به اخر مطلب اضافه میکنید کلی نسبت به رتبه بندی جایگاه شما تغییر خواهد کرد بعد یادتان باشد از عنوان اختصار کاربرد نکنید که شکست خورده است و اگر سایت های بزرگ را دیده باشید کل از عنوان طولانی کاربرد میکنند.یادتان باشد به کارگیری عنوان های بسیار طولانی مایه میشود که مطلب شما به چهره کامل در گوگل ثبت نشود و میتواند روی ورودی های شما اثر منفی بگذارد.


2-عنوان شما باید پاسخ ان جستار باشد

ببینید باید جوری عنوان خویش را بنویسید که یا طرح سئوالی باشد که کاربر میپرسد یا پذیرش ان یعنی باید ماهیت ان به یکتا از شکل های بالا برگردد خیلی وقت برخی دوستان سئوال میکنند چرا وقتی ما یک مطلب میگذاریم که دقیقا همان عنوان است رتبه نمیگیریم ولی بعضی سایت با یک اشاره رتبه یک هستند به خاطر اینکه ان سایت های خیلی قدیمی و قدرتمند هستند و گوگل به عنوان ها و مطالب انها اهمیت زیادی میدهد بعد شما چه عنوان کوتاهی تمرکزی بگذارید چه عنوان تفضیلی ماهیتی باز هم انقدر برایش فرقی ندارد بعد کوشش کنید ماهیت عنوان شما بتواند شما را یک پاسخ دهنده معین کند.


3-مطالب و عنوان یکسان چگونه است

خیلی وقت بعضی از دوستان به عنوان تکراری سعی در کسب رتبه دارند مثلا یک مطلب میگذارند رتبه نمیاورد یکم ان را تغییر میدهند و مطلب جدید با همان موضوع پیمان میدهند تا رتبه بیاورند که بازهم اکثرا رتبه نمیاورند استفاده از عنوان های تکراری و خسته کننده تنها سایت در مقابل کاربر سایتی فقطبرای کسب رتبه نشانه میدهد و چه بسا خیلی این برای محبوبیت سایت پسندیده نباشد بعد بعید عنوان تکراری را خط بکشید.

عنوان سئو چیست

4-تمرکز موضوعی عنوان ها راز موفقیت

این بسیار مهم است سعی کنید عنوان های پیوسته با موضوع خود بنویسید چرا که گوگل بتواند ماهیت موضوع سایت را به راحتی بشناسد تا شما در سوژه خویش راحت تر رتبه بیاورید به کارگیری عنوان های جذاب اما پرت میتواند هم تمرکز موضوعی شما را زیاد بعید کند هم برای رتبه گرفتن مناسب نباشد چرا که عنوان باید با مطلب هم خوانی داشته باشد فکر کنید من اگر برای این مطلب عنوان چگونه بازدید کننده جذب کنید سودمند بود یا حتی رتبه میاورد پس سعی کنید تمرکز موضوعی و مطلبی خویش را در عنوان حفظ کنید نشانه ان را خودتان خواهید فهمید و زیاد مهم است.


5-استفاده از کاراکتر های در عنوان

استفاده از واژه ها انگلیسی یا اعدا یا هر کاراکتری زمانی میتواند در تعلیم سئو مفید باشد که یا مرتبط است و یا جذاب و میتواند کاربر را جذب کند مثلا برای جذب کاربر در سوژه ایجاد بک لینک عنوان 20 شیوه برپایی بک لینک میتواند هم جذاب باشد هم سودمند چرا که کاربر میتواند یک دید زیاد احسان از مطلب شما داشته باشد تا بنویسید طریق های ایجاد بک لینک یا نثلا برای آموزش سایت gtmetrix به کارگیری عنوان تعلیم سایت جی تی متریکس gtmetrix میتواند سودمند باشد چرا که بعضی افراد تعلیم سایت gtmetrix را جستجو میکنند و این مطلب میتواند به شما کمک کند و بازدید کننده را بهتر جذب کند.


6-عنوان کمک کننده رتبه

سایت های که مطالب انها کپی میشود با بیان منبع گاهی با خود عنوان در سایت کپی کننده قرار میگیرد که این خودش میتواند به عنوان یک سیگنال مناسب برای موتورهای جستجو باشد و به نوعی کمک به افزایش رتبه شما کند مشابه خیلی سایت های که فید خوان زیاد زیادی دارند با ذکر منبع و حتی لینک های داخلی و خویش بنده این تجربه را داشته ام و زیاد کمک خواهد کرد پس در انتخاب عنوان خوب زیاد دقت کنید و یکی باره سایر میگویند استفاده از واژه ها مثل چگونه و چیست و آِیا و به چه معناست و یا چطور میتواند به شما برای بهتر نشان دادن عنوان کمک کند من این روش را خودم آزمون کردم و بسیار مناسب بوده است و میتواند شما را زیاد کمک کند البته خیلی از موارد دیگر بود که در خیلی سایت های گفته شده است مانند استفاده از عنوان های جذاب که مثلا تخفیف یا ارزان و استفاده از این واژه ها در عنوان و یا به کارگیری عنوان های خودمانی که کاربر یک حس صمیمی با سایت برقرا کند که اغلب به بحث های روانشناسی برمیگردد.

هفت سنگ؛ فورتنایت با چاشنی اونجرز

پارسال در همین روزها که اونجرز اینفینیتی وار اکران شد، اپیک گیمز هم به استقبال فیلم رفت و رویدادی کوتاه مدت برای فورتنایت برگزار کرد. در این رویداد دستکش بی‌نهایت به بازی اضافه شده بود و بازیکن‌ها با پیدا کردن آن می‌توانستند تبدیل به تانوس (شخصیت منفی فیلم) بشوند و از قدرت‌هایش استفاده کنند.

یک سال از این اتفاقات می‌گذرد و از دو روز پیش، اکران قسمت جدید اونجرز با نام «انتقام جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) آغاز شده است. نکته اینجاست این‌بار نیز اپیک گیمز بیکار ننشسته و در یک همکاری دوباره با دیزنی و مارول، رویدادی اونجرزی را برای بازی محبوبش تدارک دیده که تفاوت‌های زیادی با رویداد سال گذشته دارد.

در حالت گیم‌پلی جدید فورتنایت، بازیکن‌ها به دو تیم تانوس و ابرقهرمانان تقسیم می‌شوند. تیم تانوس باید نقشه را گشته و هر شش سنگ دستکش بی‌نهایت را پیدا کند، تیم ابرقهرمانان نیز وظیفه دارد تا جلوی آن‌ها را گرفته و همه‌شان را بکشد. شاید مهمترین ویژگی که این رویداد را جذاب‌تر کرده، حضور اسلحه‌های قهرمانان اونجرز است.

بازی انتقامجویان

تبر ثور، سپر کاپیتان آمریکا، دستکش‌های مرد آهنی، کمان هاوک و دیگر تجهیزات شخصیت‌های مارول در بازی حضور داشته و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بد نیست بدانید این رویدادها همگی تاریخ مصرف دارند و بعد از مدتی سازنده محتویات آن‌ها را از ساخته‌اش پاک می‌کند. بنابراین اگر فورتنایت با چاشنی اونجرز می‌خواهید، بهتر است هر چه زودتر به سراغ بازی بروید.

در کنار فورتنایت، بالاخره جزییات جدیدی از ماریو کارت تور منتشر شد. خبر خوب اینجاست که بتای خصوصی بازی در بازه زمانی ۲۲ می تا ۴ ژوئن (از ۱ تا ۱۴ خرداد) برگزار می‌شود و خبر بد هم این است که تنها ساکنین آمریکا و ژاپن می‌توانند در این بتای خصوصی ثبت‌نام کنند. شاید بشود با استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی ثبت نام‌ کرد، اگر خواستید شانس‌تان را امتحان کنید به این آدرس بروید.

Rival Stars Horse Racing

  • بازی آنلاین است

Rival Stars Horse Racing بدون داشتن داستانی تاثیرگذار، تجربه‌ای احساسی را ارائه می‌دهد. آن‌ هم به‌خاطر توجهی که سازنده روی تک تک بخش‌ها گذاشته تا بازی آن حس و حال بازگشت به مزرعه قدیمی و شرکت در مسابقات اسب‌سواری برای زنده کردن دوباره نام خانوادگی را به بازیکن القا کند.

بازی اسب سواری Rival Stars از دو بخش تشکیل شده: جایی که مسابقه می‌دهید و جایی که خودتان را برای مسابقه آماده می‌کنید. قسمت دوم مربوط به پرورش اسب‌ها، خریدن اسب‌های جدید یا حتی ارتقا ساختمان‌ها می‌شود و در مسابقات نیز مشابه رقابت‌های واقعی باید با استفاده درست از انرژی اسب رتبه اول را به دست بیاورید.

Rival Stars Horse Racing
  • Rival Stars Horse Racing
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای
  • سازنده: PIKPOK
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 1200 / 749.58 مگابایت
 دانلود



Rumble Stars

نتیجه تحقیقات IIHS: تکنولوژی فعلی کمربند ایمنی برای سرنشینان عقب خودرو خطرناک است

اتومبیل هایی که اکنون در خیابان ها تردد می کنند، بسیار پیشرفته بوده و به جهات مختلف از جمله ایمنی قابل مقایسه با مدل های قدیمی نیستند. به لطف این پیشرفت ها است که در تصادفات رخ داده، افراد کمتری در داخل کابین خودروهای مدرن صدمه دیده یا جان خود را از دست می دهند.

اما با وجود گام های بزرگی که در زمینه ایمنی خودروها برداشته شده، به نظر می رسد هنوز ایراداتی هستند که ریشه در مسایلی به ظاهر ساده دارند.

تحقیق اخیر موسسه بیمه و ایمنی بزرگ راه های آمریکا (IIHS) نشان می دهد در سناریوهای مختلف احتمال آسیب دیدگی افراد حاضر در صندلی عقب به مراتب بیشتر از سرنشینان حاضر در صندلی های جلو است. جالب اینکه این مساله حتی در رابطه با تصادف های به اصطلاح شاخ به شاخ نیز صادق است.

watch-a-2019-bmw-x5-kidney-grille-glide-away-intact-during-iihs-crash-test_4

به گفته دست اندرکاران IIHS، آمار سال 2014 از مجروحان و جان باختگان سوانح جاده ای حکایت از آن دارد که بخش قابل توجهی از این افراد در لحظه وقوع تصادف کمربند ایمنی خود را بسته و برخی از آنها در برخورد خودرو از روبرو، جان خود را از دست داده اند.

به اعتقاد IIHS خودروسازان بیشتر روی ایمنی سرنشینان جلو تمرکز کرده اند، به همین جهت سیستم های پیشرفته در این راستا تکامل یافته و ایمنی صندلی عقب مورد غفلت قرار گرفته است.

2013-hyundai-accent-small-overlap-crash-test

در بررسی به عمل آمده از 117 تصادف که در آنها سرنشینان عقب از کشته شده یا صدمات جدی دیده اند، IIHS دریافته که بیشترین آسیب از ناحیه سینه و سپس سر وارد شده است.

مهندسین این موسسه معروف آمریکایی نیروی زیاد وارد شده از طرف کمربند ایمنی را دلیل اصلی صدمات مربوط به ناحیه قفسه سینه می دانند؛ آنها آسیب به سر را نیز نتیجه برخورد این بخش حیاتی از بدن با اجزای داخلی کابین عنوان کرده اند.

آقای دیوید هارکی (David Harkey) مدیر موسسه IIHS در بیانیه منتشر شده گفته:

خودروسازان تلاش زیادی می کنند تا ایمنی راننده و سرنشین کناری را ارتقا دهند. تست تصادف با پوشش تقریبا نیمی از کاپوت و تست های اخیر که برای ارزیابی ایمنی راننده و سرنشین کناری از دو گوشه کاپوت انجام می شوند، این موضوع را به خوبی اثبات می کنند. ما امیدواریم ارزیابی جدید باعث پیشرفتی مشابه برای صندلی عقب شود.

کمربند ایمنی

آنطور که اعلام شده، IIHS از نتایج این تحقیق و تحقیقات آتی به منظور ابداع تست هایی که میزان محافظت از سرنشینان عقب را می سنجند، استفاده خواهد کرد.

 

معرفی ۵ وبسایت برتر برای دانلود افکت صوتی ویندوز

اگر از کاربران ویندوز باشید احتمالا با صداهایی که در این سیستم عامل پخش می‌شود آشنایی دارید. مثل صدایی که هنگام روشن کردن سیستم عامل به گوش می‌رسد یا صدای خاصی که نشان‌دهنده‌ی کم بود شارژ باتری لپ‌تاپ است. به طور کلی به این آهنگ‌های کوتاه افکت‌های صوتی ویندوز گفته می‌شود.

اگر اهل تنوع باشید ممکن است از شنیدن صداهای یکسان خسته شوید و حتی بخواهید بسیاری از آن‌ها را تغییر دهید. تغییر افکت صوتی ویندوز همانند عوض کردن تصویر پس زمینه امکان پذیر است.

در این مطلب قصد داریم به چگونگی تغییر افکت صوتی ویندوز بپردازیم و همچنین ۵ وبسایت برتر را معرفی کنیم که می‌توانید صداها و آهنگ‌های مناسبی را به عنوان جایگزین پیدا کرده و آن‌ها را دانلود کنید.

چگونه افکت صوتی ویندوز را تغییر دهیم

انجام این کار در ویندوز 10 به سادگی انجام می‌شود. شما قادرید صداهای مختلف موجود را ویرایش کنید یا به طور کلی یک افکت جدید تولید کنید. برای شروع کلید‌های ترکیبی Windows + I را بزنید تا وارد تنظیمات شوید. سپس به مسیر Settings > System > Sound > Sound control panel رفته و سپس روی تب Sounds کلیک کنید.

افکت صدای ویندوز

در این پنجره و در بخش Program Events رویداد‌های مختلف ویندوز را مشاهده می‌کنید که هرکدام یک صدای خاص دارند. روی یکی از رویداد‌ها کلیک کرده و سپس گزینه‌ی Browse را بزنید و افکت صدای مد نظر خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید این کار را برای همه‌ی رویداد‌های مختلف انجام دهید. بعد از پایان کار از زیر Sound Scheme گزینه‌ی Save As را انتخاب و یک نام برای مجموعه صدای خود انتخاب کنید. با این کار نه تنها صداهای پیش فرض از بین نمی‌روند بلکه می‌توانید هر زمان که خواستید به راحتی صدا ها را تغییر دهید.

بهترین منابع برای دانلود افکت صوتی ویندوز

حالا که به خوبی متوجه چگونگی تغییر افکت صدا شدید حالا زمان آن رسیده که با بهترین منابع و وبسایت‌هایی که در زمینه‌ی ارائه‌ی افکت صوتی ویندوز فعالیت می‌کنند آشنا شوید تا قطعه کلیپ‌های صوتی مد نظر خود را بیابید.

به این نکته توجه داشته باشید که شما برای این کار تنها می‌توانید از فایل‌های صوتی با پسوند wav. استفاده کنید. اگر می‌خواهید از کلیپ‌های صوتی ساخته شده‌ی خودتان استفاده کنید احتمالا بیشترشان دارای فرمت mp3 باشند. پیش از آنکه این نوع کلیپ‌های صوتی را انتخاب کنید باید حتما فرمتشان را به wav تغییر دهید.

در ادامه با ۵ منبع بسیار خوب برای دانلود کلیپ‌های صوتی مناسب برای ویندوز آشنا خواهید شد:

۱. FindSounds

یکی از منابع بسیار خوب برای دانلود کلیپ‌های صوتی وبسایت FindSoundsاست؛ چرا که منبع یاد شده از سرتاسر وب به دنبال کلیپ‌های صوتی می‌گردد. تنوع قطعه‌های صوتی ارائه شده در این وبسایت به شدت زیاد است و به خوبی نیاز کاربران را برطرف خواهد کرد.

وبسایت FindSounds بیش از ۱۵ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و همچنان در حال پیشرفت است. برای استفاده از آن کافیست از بخش جستجو به دنبال افکت صدای مد نظر خود بگردید.

۲. Freesound

افکت صدای ویندوز

وبسایت Freesound یکی از فعالان این حوزه است و سبک کاری آن به گونه‌ایست که کاربران از سرتاسر جهان به صورت روزانه به دیتابیس عظیم آن کلیپ‌های صوتی جدیدی اضافه می‌کنند. این موضوع باعث شده تا این منبع یکی از پربارترین وبسایت‌ها برای دانلود کلیپ‌های صوتی لقب بگیرد.

یکی از مزیت‌های این سایت آن است که برای یافتن فایل‌های با پسوند wav. می‌توانید به راحتی نتایج جستجوی خود را بر اساس فرمت مرتب سازی کنید و تنها فایل‌های wav را مشاهده نمایید. همچنین اگر از کلیپ‌های منتشر شده توسط کاربری خاص خوشتان بیاید، می‌توانید با دنبال کردن او از آخرین فعالیت‌های وی در Freesound با خبر شوید.

۳. freeSFX

وبسایت freeSFX معمولا قطعه‌های صوتی خاصی را منتشر می‌کند. این قطعه‌های صوتی به طور خاص مربوط به مسائل مختلفی می‌شوند. مثلا صدای قطار، صدای رعد و برق و صدا های خاص و قابل توجه دیگری که ممکن است به ذهنتان خطور کند. در freeSFX همچنین می‌توانید بخش‌های کوتاه و رایگانی از آهنگ‌های معروف را پیدا کنید.

۴. SoundBible

افکت صدای ویندوز

با استفاده از وبسایت SoundBible می‌توانید از بین هزاران قطعه‌ی صوتی منتشر شده به دنبال موارد مورد نظر خود بگردید. از طرفی این وبسایت به طور هفتگی با اضافه شدن کلیپ‌های صوتی جدید به روزرسانی می‌شود.

اگر قطعه‌ی مورد نظر خود را نیافتید می‌توانید با پرداخت هزینه یکی از اعضای ثابت این وبسایت شوید و در بخش خاصی از SoundBible درخواست خود را مطرح کنید. البته با توجه به دیتابیس عظیم این وبسایت بعید است که کلیپ صوتی مد نظرتان را از بین آرشیو پربار Sound Bible پیدا نکنید.

۵. BBC Sound Effects

احتمالا با نام رادیو BBC آشنا باشید. این رادیو از سال ۱۹۲۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز موفق شده بیش از ۱۶ هزار قطعه‌ی صوتی مختلف را جمع آوری کند. بنابراین احتمالا اگر سری به این وبسایت بزنید بعید است نتوانید قطعه‌ی صوتی مد نظر خود را پیدا کنید.

استفاده از بخش جستجو و دسته بندی بسیار مناسب در این وبسایت به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند به راحتی کلیپ‌های صوتی مد نظر خود را بیابند.

سئو سایت چیست

سئو احد از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید.

احتمالاً شما هم چنین جملاتی (یا مشابه آن‌ها) را بسیار شنیده‌اید:

«شما باید روی سئو سرمایه گذاری کنید.»

«شما دیده نمی‌شوید؛ اگر در صفحه‌ی نخست گوگل نباشید اصلاً حضور شما در فضای آنلاین بیهوده است.»

«چرا سئوکار نمی‌آورید لغایت مسئولیت بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو را به عهده بگیرد؟»

«اگر سایت … هنگام جستجوی واژه … در صفحه‌ی اول گوگل می‌آید، به خاطر یک سری تکنیک است. اسم این تکنیک ها سئو است.»

«الگوریتم‌ها عوض شده. کافئین؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ کبوتر؟ سیستم دیپ مایند؟»

«ما می‌توانیم شما را به صفحه‌ی اول موتورهای جستجو بیاوریم. مطمئن باشید این منطقی‌ترین سرمایه گذاری شماست.»

درس‌های مربوط به سئو در متمم با قصد پرورش متخصص سئو طراحی نشده‌اند.

بلکه منظور اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و بعضی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. لغایت هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خویش را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

سئو مخفف چیست؟
تعریف سئو
موتورهای جستجوی پراستفاده
نقش سئو در کیفیت محتوا
چیزهایی که با سئو سایت اشتباه گرفته می‌شوند
تکنیک های سئو کلاه سیاه در مساوی کلاه سفید
هدف ما در آموزه آموزش سئو
برخی از مهم‌ترین تکنیکهای سئو
منابع و مراجع ما در‌ آموزش سئو
سئو مخفف چیست؟
کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خویش سئو هم در پارسی زیاد رایج شده و حتی برخی مواقع ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند درمان سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

هدف طریق های سئو این است که اثناء جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت وابستگی دهند.

تعریف سئو و چند نکته درباره SEO
اگر چه به عقیده نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ ولی بد نیست مروری به بعضی آمارهای منتشر شده در ارتباط با موتورهای جستجو داشته باشیم‌.

طبیعی است که با پروا به روش اجرای تحقیق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، می‌توانند متفاوت باشند؛ فلذا چه بسا بهتر باشد به جای تمرکز بر مقدار ریزبین اعداد، اغلب به مقیاس و اهمیت نسبی آنها پروا کنیم:

 مردم دانشمند روزانه بین ۶ الی ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو کاربرد می‌کنند (منبع).

 هفتاد لغایت هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به چهره تبلیغ (با پرداخت پول) بدست موتورهای جستجو از دسته گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.

 کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در سنجش با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی اقلیت خواهد داشت.
 جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ اغلب شده است. در ضمن در حال حاضر، بهره دسکتاپ در وسط ابزارهای پیوستگی به اینترنت در سطح عالم کمتر از ۵۰ درصد است (منبع).

سهم موبایل و تبلت و دسکتاپ از فضای وب

در حال آماده کدام موتورهای جستجو بیشتر کاربرد می‌شوند؟
کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های همچم به شغل می‌برند.

البته به سادگی هم نمی‌توان از این پیشه ایراد گرفت؛ چون حتی Google کردن هم به عنوان یک فعل در زبان انگلیسی پذیرفته شده است.

با این حال احتمالاً پسندیده باشد به دو گزارش که توسط سایت معتبر Search Engine Land منتشر شده اشاره کنیم تا در خاطرمان بماند که تنها بازیگر صنعت جستجو، موتور جستجوی گوگل نیست:

کاربران کدام موتورهای جستجو را می شناسند؟ تکنیک های سئو را با هدف پیمان دادن کدام موتور جستجو به کار بگیریم؟

آنچه در پاسخ به این سوال مشخص می‌شود، بیشتر نشان‌دهنده‌ی اخطار کاربران از برندها است.

همان‌طور که می‌بینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای کاربران اغلب از دیگر موتورهای جستجو شناخته شده هستند.